Avatar billede SomTing Novice
14. december 2017 - 15:12 Der er 9 kommentarer

Budget 7000-8000 - hvilken PC?

Hej,

Jeg er på jagt efter en stationær PC. Jeg kan ikke samle den selv og kender ingen der kan, så jeg leder efter en færdigbygget PC. Det er en julegave fra min moster til hendes søn og dette er hendes budget (7000... kan måske gå op til 8000).

Den skal bruges til CS:GO, Minecraft, LoL og spil i den kaliber.

Jeg har ledt lidt rundt omkring og har fundet følgende:

https://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/stationaer-computer/stationaer-pc/acer-aspire-gx-281-gaming-pc

og

https://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/stationaer-computer/stationaer-pc/acer-aspire-gx-281-gaming-pc-1

Jeg tror dog, at man betaler lidt for designet her, hvilket godt kan irritere mig lidt. Jeg kunne derfor godt tænke mig, at høre om i har nogle bedre bud? Det må MEGET gerne være fra nogle butikker man kender, da min moster er liiiiidt forsigtig.

Mange tak for hjælpen! :)
Avatar billede SomTing Novice
14. december 2017 - 15:30 #1
Avatar billede posten Ekspert
14. december 2017 - 18:56 #3
nu skriver du jo intet om hvor din moster er i dk så måtte finde en butik i kbh som også har en i Aarhus der er denne til de 7999.- https://www.fcomputer.dk/foeniks-intel-i7-gtx1050ti-gamer-computer-1 og en der er lidt mindre til 6799.- https://www.fcomputer.dk/foeniks-intel-i5-gtx1050ti-gamer-computer-1
Avatar billede Slater Ekspert
14. december 2017 - 19:14 #4
#3: Læg dog mærke til, at begge de maskiner har 1050 Ti kort, som er mærkbart dårligere end 1060'eren i opretters første link. Den første maskine har en i7, som er en bedre CPU, men det er ikke rigtig handlen værd, eftersom grafikkort betyder så meget i spil.
Avatar billede SomTing Novice
14. december 2017 - 20:15 #5
#4: Har du nogle anbefalinger?
Avatar billede Slater Ekspert
14. december 2017 - 20:40 #6
#5: Kommer lidt an på, om du helst vil bruge hele budgettet og få den bedst mulige kvalitet, eller nøjes med den billigste maskine, der kan løfte de krav, du nævner. Det kræver nemlig ikke specielt meget at spille CSGO, Minecraft og LOL, og du kan godt få en maskine til 6000 eller under, der vil klare det fint.

Vil du hellere give de 7-8000 og få en bedre og lidt mere fremtidssikret maskine, så er du selv kommet med nogle gode forslag. Jeg kan specielt godt lide Lenovo'en i #2. Dog har den kun 3 GB udgaven af 1060 grafikkortet. Kan man leve med at undvære harddisk og kun have en 240 GB SSD, hvilket er hurtigere men ikke lader en have særlig mange spil installeret samtidig, så er denne fra samme side, med det gode 6 GB 1060-kort, en rigtig god handel, og nok noget nær det grafisk stærkeste du får til de penge.
Avatar billede Carnac Forsker
14. december 2017 - 23:45 #7
Slater den du linker til har ikke windows installeret. Hvilket måske ikke er det bedste for nogle der slet ikke har forstand på computere.

Selvfølgelig let nok for os andre at købe en billig nøgle på kinguin og installere, men for trådopretter hmmm.
Avatar billede Carnac Forsker
15. december 2017 - 00:11 #8
Det er et lidt skidt tidspunkt at købe computer på, når den SKAL nå at købes inden jul, og Black Friday og Cyber Monday er passeret.

Noget af det billigste i den situation er nok Topdata som sjældent har direkte slagtilbud, men til gengæld har en fornuftig lav pris hele året rundt.

Du kan for eksempel få denne til 6697 kr:
http://topdata.dk/product.asp?product=10941
i5-7400 processor
GTX 1060 Grafikkort
8 GB RAM
120 GB SSD
1 TB HDD
Windows 10

Husk at trykke på tilpasning og tilvælg windows til 799 kr samt ekstra Harddisk på 1 TB til 399 kr.

Så lander du på en samlet pris på 6697 kr

Ovenstående computer vil fint kunne trække de spil din mosters søn spiller. Topdata er måske ikke så kendt, men som du kan se på Truspilot, er de yderst velrenommerede, og blandt computer-entusiaster kendte for deres faste lave priser:
https://dk.trustpilot.com/review/www.topdata.dk

Skal der bruges en 144 HZ gamerskærm, hvilket er specielt godt til CSGO, er der lige præcis en op tilbud i dag:
https://www.komplett.dk/kampagne/dagens-tilbud

Men tilbudet gælder KUN i dag.
Avatar billede Slater Ekspert
15. december 2017 - 08:27 #9
#7: Lagde jeg ikke mærke til, godt du siger det. Men der står så "Køb Windows sammen med PC'en og få det installeret uden beregning" - så det er ikke svært for opretter, det bliver bare lidt dyrere af det.