Avatar billede lbc Mester
15. november 2017 - 13:43 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Synkronisering af One Drive

Jeg kan ikke få one drive til at synkronisere dokumenter (pdf/word etc.) med min android telefon. Hvad gør jeg galt?
Avatar billede INK Ekspert
15. november 2017 - 14:07 #1
Formoder du har en funktionsdygtig OneDrive konto på en PC. Formoder den synkroniserer som forudset? Har du kontrolleret ved at gå til OneDrive i en browser?

Går ud fra du har installeret One Drive fra Google Play på din telefon og har logget ind med korrekt brugernavn (ofte mailadresse) og korrekt password. Fortæl lidt mere om hvad der så sker når du åbner app'en på din telefon.
Avatar billede lbc Mester
16. november 2017 - 09:47 #2
Hej "ink"
Tak for hurtigt svar
Når jeg åbner one Drive i google browser er filerne ikke synkroniserede. Når jeg åbner one drive via app'en vises der "synkroniseringssymboler" ud for filnavnene (opdaterer/er opdateret)
Avatar billede INK Ekspert
16. november 2017 - 10:42 #3
Det er vigtigt du først får synkronisering til at virke fra din pc/mac. Er du logget korrekt ind og virker synkronisering? Der anvendes en Microsoft konto for log in.
Når skysymbolet viser at synkronisering er færdig, åbner du eksempelvis Chrome og logger ind på kontoen. Nu skal du kunne se dine filer i skyen.

Derefter logger du på fra din telefon og logger in fra OneDrive appen.
Avatar billede lbc Mester
16. november 2017 - 12:05 #4
Som standard er jeg logget ind på mail mv. via en gmail konto. Når jeg går ind på one drive logger jeg på med en live konto.

Når sky symbolet nederst t h på proceslinien viser "opdateret" burde de filer der kan ses i one drive på pc'en også kunne ses via browseren
Avatar billede INK Ekspert
16. november 2017 - 12:08 #5
Enig i #4.
Prøv at lægge en ny fil ind i OneDrive mappen. Bliver den så synkroniseret?
Avatar billede lbc Mester
16. november 2017 - 17:52 #6
Det ser ud til at fungere nu :-). Måske havde det noget at gøre med at logge ind med @live.com både på PC og tlf