Avatar billede arnely Novice
15. november 2017 - 07:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på

Kan ikke få adgang

Hej jeg er medlem af en forum på nettet omkring Astronomi. Forummet har fået en ny platform som jeg ikke kan logge ind på.

Jeg har fået tildelt password og adgangskode, men af en eller anden grund bliver jeg blokeret (måske), når jeg trykker på “Log ind” Bliver mødt med denne tekst efter jeg trykker på Log ind:

403 - Forbidden Error
You are not allowed to access this address.
If the error persists, please contact the website webmaster.

If you are the webmaster of this site please log in to Cpanel and check the Error Logs. You will find the exact reason for this error there.

Common reasons for this error are:

Incorrect file/directory permissions: Below 644.
In order files to be read by the webserver, their permissions have to be equal or above 644. You can update file permissions with a FTP client or through cPanel's File Manager.

Restrictive Apache directives inside .htaccess file.
There are two Apache directives which can cause this error - 'Deny from' and 'Options -Indexes'.

Systemet forummet er kodet på hedder Word Press og siden hedder https://forum.astronomisk.dk/

Jeg har prøvet at logge på fra to forskellig computere, MAC og PC. Jeg har brugt 4 forskellige browsere, Firefox, Google Chrom, Safari og Internet Explorer, intet hjælper.

Jeg kan godt komme ind på siden via min mobiltelefon, hvis jeg bruger mobilnettet. Men når jeg vælger mit netværk fra telefonen, bliver jeg blokeret igen, - og får samme meddelelse “403 - Forbidden Error”

Jeg kan ikke gennemskue hvad der er galt. Er det noget internt på mit netværk som blokere til siden ex. min router? Eller er mit IP-nummer blokeret af på siden. Eller er fejlen på siden?

Hvad er jeres bud.
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. november 2017 - 09:10 #1
Det tror jeg dem som styrer siden bedst kan fortælle.
Vi kan sagtens gætte.
Avatar billede arnely Novice
15. november 2017 - 09:24 #2
>jakobdo kan du beskrive det lidt nærmere.

Ligger fejlen hos mig eller dem som styre siden?
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. november 2017 - 09:43 #3
Det kan dem der styrer siden bedst fortælle.
Så hvis du kan logge på via din mobil, så se om du kan kontakte admins og høre ?
Avatar billede arnely Novice
15. november 2017 - 09:49 #4
>jakobdo

Det har jeg også gjort, men de kan ikke finde ud af hvad der er galt.
Det er derfor jeg forsøger og finde svar fra evt. eksperter som kan give en logisk forklaring på hvad som blokere for min adgang når jeg prøve og tilgå siden fra min computer.

Er det på min computer fejlen er - eller er fejlen på hjemmesiden. Andre har haft problemer kan jeg læse på gruppens FB side.
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. november 2017 - 11:04 #5
Det ser helt bestemt ud til, at serveren aktivt nægter dig adgang. Det ser ikke ud til, at det er i din ende. Det tyder på, at der ikke helt er styr på users/pass og/eller rettigheder.

Restrictive Apache directives inside .htaccess file.
There are two Apache directives which can cause this error - 'Deny from' and 'Options -Indexes'.
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. november 2017 - 11:32 #6
En 403 kan komme på så mange forskellige niveauer.
Du og vi kan gætte fra nu af til juleaften.
Dem der har siden, kan gå direkte ned i deres log-filer og der bør de kunne se hvorfor du får en 403.
Derfor jeg skriver de bør kunne hjælpe.
Det kan jo være de har noget "anti-hack" og din ip tilfældigvis er havnet i den pulje.