Avatar billede Simon L Novice
10. november 2017 - 14:48 Der er 9 kommentarer

Fjern MSDE 1.0 fra Windows 7

Jeg har et stykke software som skal køre på en Win7 32bit installation.
Den skal bruge sin egen sql installation.
Ved installation fejler den og siger at jeg først skal fjerne MSDE 1.0.
MSDE er ikke i listen over installerede programmer.
Har på en ny maskine lavet en clean install af Win7 uden at tilføje nogle updates eller lign. Jeg får jeg sammen melding at jeg skal fjerne MSDE 1.0.

Hvordan får jeg det fjernet?

På forhånd mange tak og god weekend.

Mvh. Simon
Avatar billede INK Ekspert
10. november 2017 - 14:53 #1
Avatar billede Simon L Novice
10. november 2017 - 14:56 #2
Hej ink.

Jeg har været på siden før jeg oprettede spørgsmålet her.
Jeg synes ikke at det giver mig så meget svar og de to link både til Cisco og technet er døde. :(
Desværre.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. november 2017 - 16:04 #3
Det er ikke bare fordi at den gemmer sig under fuldt navn fremfor forkortelsen MSDE?
Avatar billede Simon L Novice
11. november 2017 - 12:13 #4
Arne jeg synes ikke at jeg finder noget. Heller ikke under det fulde navn. Jeg går ud fra at det må være noget i stil med Microsoft Data Engine.
Det fremgår ikke af installerede programmer på en helt frisk installation og der er heller ikke rigtigt nogen henvisning i reg.database. :(
Avatar billede INK Ekspert
11. november 2017 - 12:57 #5
Har du prøvet at opdatere SQL til seneste udgave for 32 bit?

Fandt dette link
https://en.freedownloadmanager.org/Windows-PC/Microsoft-SQL-Server-Desktop-Engine-FREE.html
Avatar billede Simon L Novice
11. november 2017 - 13:07 #6
Ink nej det har jeg ikke.
Det vil blive prøvet som det første mandag morgen når jeg sidder ved maskinen igen. Det var en god mulighed. Tak. :)
Avatar billede Simon L Novice
13. november 2017 - 14:48 #7
Det gav desværre ikke noget resultat.
Både prøvet at installere den og fjerne hele pakken igen.
Avatar billede INK Ekspert
13. november 2017 - 15:04 #8
Din version af MSDE synes at være installeret sammen med Office 2000 eller Office XP. Findes disse på maskinen? Da jeg ikke længere har Windows 7, må jeg melde pas.
Avatar billede Simon L Novice
13. november 2017 - 15:19 #9
MSDE er ikke kommer med nogle Office installationer. Det er en helt frisk Windows 7 Pro DK installation. Der er heller ikke installeret nogle patches eller lign. Så det undre mig også rigtig meget hva der går galt her.
Men tak for hjælpen ind til videre ink :)