Avatar billede Slettet bruger
04. november 2017 - 19:15 Der er 18 kommentarer

Kan hverken åbne internet explorer, chrome, eller åbne command prompt efter ....

Hej,

Jeg skulle downloade windows 10 og installere det , men min hp computer der kører windows 7, sagde jeg skulle bruge 8 gb plads til dette. Jeg slettede nogle filer fra drev C, men det gav ikke nok plads, så rykkede jeg alle filerne fra drev C over til drev D og efter dette var alt væk, jeg kunne hverken åbne internet explorer, chrome eller noget som helst. Jeg kan ikke engang trykke 'restore to factory settings', fordi computeren bliver ved med at sige, at der intet recovery point er.

Jeg har også prøvet at kopiere alle filer fra drev D tilbage til drev C og genstarte computeren, men det har heller ikke hjulpet.

Hvad skal jeg gøre nu for at kunne få alle funktioner tilbage og få computeren til at virke igen som før?

Jeg ser meget gerne frem til at hurtigt svar, da jeg har siddet fast siden imorges.

Tusind tak på forhånd.
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. november 2017 - 19:29 #1
Formentlig ligger Windows 7 stadig på drev C. Prøv at gendanne dette drev, hvis det er muligt.
Computer>Egenskaber>Systembeskyttelse> Systemgendannelse.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2017 - 19:33 #2
ErikHg

Tak for svar. Hvor henne skal jeg trykke på computer?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2017 - 19:34 #3
hvis du har dvd-drev så lave en linux live-cd og start på den - den skal IKKE installeres - men du har fuld adgang til dine drev. Kopier så tilbage,luk for linux, og start uden cd - med lidt held, så virker det. Man må fx ikke kopiere ALLE filer i brugermappen, da der ligger skjulte filer med registreringsdatabase data for brugeren. Mapperne dokumenter, musik, videoer, billeder kan kopieres, men det skal via egenskaber, så windows ved, at data flyttes til andet drev.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2017 - 19:38 #4
Man kan ikke bare flytte hvad som helst fra C til D, det giver kuk i databasen.
Browserne kan du bare slette og gen installere.
Men 8GB det er sandelig ikke meget til Windows.
Har du ikke så megen plads på et andet drev, at du kan udvide C-drevet?
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2017 - 19:40 #5
Hej Claes57,

Tak for svar.
Jeg har desværre ikke noget tomt dvd-drev :(
Er der andre muligheder?
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2017 - 19:43 #6
valby1

Hvad mener du med at udvice C-drevet?
Jeg ved meget lidt om IT og hvordan hvad gøres, så jeg vil meget gerne bede om forklaringer til løsningerne for ellers ved jeg ikke hvad I refererer til.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2017 - 19:44 #7
valby1

Problemet er også, at jeg ikke kan åbne nogen som helst browser, så hvordan kan jeg geninstallere disse?
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2017 - 19:55 #8
om du kan se i linket her, har partitionerne forskellige størrelse i GB.
De enkelte partitioner kan gøres større eller mindre. Så ved at gøre een partition mindre, kan man afgive plads, til at gøre en anden større.
https://ibb.co/g4LVDG
MiniTool: https://www.minitool.com/partition-manager/partition-wizard-home.html

Installer Revo uninstaller free, og slet browserne med den.
https://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2017 - 19:59 #9
#8

Aha, nu forstår jeg. Men hvis jeg sletter browserne, hvordan åbner jeg så dette link til minitool? Og hvordan kan jeg i første omgang åbne revouninstaller, når jeg ikke kan få adgang til nogen browser til at åbne linket med?
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2017 - 20:04 #10
Du kører åbenbart med en PC som fungerer, så du kan hente programmerne ned på f.eks. en USB stik og føre data over på problem computeren.Eller installere direkte fra USB.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2017 - 20:13 #11
#10 Okay tak :)
Hvad med at få alle ting tilbage til normalt, efter at have kopieret alt over til D- drevet? Hvordan får jeg dette tilbage igen?
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. november 2017 - 20:19 #12
#2
Du klikker på Startknappen nederst til venstre, højreklik på computer>egenskaber>systembeskyttelse>systemgendannelse
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2017 - 21:23 #13
Angående forslaget i #3. Live-CD er bare et gammelt navn. Du kan installere Linux på en USB. https://linuxmint.com/edition.php?id=237
Avatar billede QWERTY Mester
05. november 2017 - 08:44 #14
Lyder mærkeligt at du ikke skulle have 8 GB plads på din harddisk. Det lyder også mærkeligt at du har prøvet at hente Windows 10 da man siden 31 december 2016 ikke længere kan hente det, som almindelig bruger.
Har du prøvet at indlæse Windows 7 fra recovery partion. Det virker som du blander en hel del begreber sammen. 🙄

"restore to factory settings', fordi computeren bliver ved med at sige, at der intet recovery point er".

Der er forskel på gendannes punkter i "Stifinder" og "Recovery partion".

https://www.google.dk/search?source=android-launcher-widget&q=recovery+hp+windows+7+laptop&gws_rd=cr&dcr=0&ei=P7v-WY_mC4iraYS2jdAM
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2017 - 09:10 #15
#12 +13 - okay jeg prøver
#14 - hvorfor kan man ikke hente det? Altså jeg har købt styresystemet, skulle bare installere det.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2017 - 09:35 #16
Når Windows 10 bare 1 gang har været på computeren, står det i bios, og man kan der for installere igen uden omkostninger. Har man ikke koden, springer man bare den over. https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Peter Olsen Seniormester
08. november 2017 - 16:36 #17
#15 nå jeg troede at du havde hentet ( forsøgt på ) den gratis udgave.
Avatar billede QWERTY Mester
08. november 2017 - 16:41 #18
Ups jeg logget ind med en andet login ( Peter Olsen ).