Avatar billede LauLauritzen Juniormester
03. november 2017 - 14:42 Der er 27 kommentarer

Ingen adgang til mit DVD-Drev efter iTunes installation.

Efter installation af iTunes var mit DVD-Drev væk. Jeg gik tilbage til mit oprettelsepunkt INDEN installation af iTunes.
Det gik da også fint, jeg kunne nu se mit DVD-Drev igen, MEN !
Når jeg klikker på ikonet for drevet, får jeg at vide at jeg ikke har adgang til dette drev. Jeg kan dog højreklikke på drevet og så vælge "åbn", så kommer jeg fint på den DVD der nu ligger i.
Jeg prøvede så at slette drevet i Enhedshåndteringen og så genstarte min PC. Det hjalp ikke! Jeg kan kun få adgang med højreklik og "Åbn".
Har også prøvet at "dele" drevet uden virkning. Der må vel være en eller anden metode til at få Ikonet til at virke igen. Måske mangler der et "flueben" et eller andet sted i registreringsdatabasen, men det burde "Gendannelsespunktet" da have klaret, eller hva'
Gode idéer imødeses.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. november 2017 - 14:47 #1
win10: indstillinger / enheder / automatisk afspilning (den skal være slået til, og ved flytbarts drev skal itunes ikke være valgt
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2017 - 16:18 #2
Problemet kan ikke være lower og upperfilters i registreringen?
https://www.lifewire.com/how-to-delete-the-upperfilters-and-lowerfilters-registry-values-2619222
Avatar billede LauLauritzen Juniormester
03. november 2017 - 17:50 #3
I er fantastik hurtige med svar, virkeligt imponerende.
Jeg er nu kommet hjem.
220661: Denne første løsning hjalp ikke.

Løsning 2 har jeg netop kikket på, men tør ikke rigtig slette, da det åbenbart kræver man har fået en errorcode, hvilket jeg ikke har.

Win10 siger ordret:
Windows kunne ikke få adgang til den angivne enhed, sti eller fil. Du har muligvis ikke de nødvendige rettigheder til at få adgang til dette elementet.
Avatar billede LauLauritzen Juniormester
03. november 2017 - 17:53 #4
Undskyld lidt forvirring. Jeg fik vist lige blandet 2 indlæg sammen.

Claes57: Dette hjalp ikke.
220661: Se forrige indlæg
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2017 - 17:55 #5
Man kan lave en backup af registeret før men sletter/retter derinde.
Man kan evt også lave et systemgendannelses punkt før man ændrer.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2017 - 17:56 #6
Du kan evt også bare omdøbe navnet og gemme. Du kan jo altid rette det tilbage igen.
Avatar billede LauLauritzen Juniormester
03. november 2017 - 18:22 #7
220661:
Det er jeg godt klar over, men det lyder som om der er flere upperfilters afhængig af hvilket errorcode man får. Så vidt jeg kan forstå på dit link.
Men jeg får jo ikke nogen errorcode, så hvilken skal jeg vælge?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2017 - 18:28 #8
Hvis du har flere derinde så skal du nok hellere lade det ligge. Har kun set det hvor der var 1 der skulle fjernes.
"Win10 siger ordret:
Windows kunne ikke få adgang til den angivne enhed, sti eller fil. Du har muligvis ikke de nødvendige rettigheder til at få adgang til dette elementet."
Kan du højreklikke og køre som administrator?
Avatar billede LauLauritzen Juniormester
03. november 2017 - 18:44 #9
Jeg højreklikker og så er der intet problem. Trykker bare på åbn, eller hvad der nu ellers er på den lange liste f.eks: rip denne dvd. Den åbner bare uden problemer som om man har dobbeltklikket på ikonet, som altså ikke virker efter den sk... iTunes installation.

PS. Har lige søgt i hele basen, der er mange upperfilters.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2017 - 18:54 #10
Jeg forstår heller ikke problemet med flere upperfiles, men hvad med at køre det hele med SM player? https://www.smplayer.info/
Avatar billede LauLauritzen Juniormester
03. november 2017 - 19:08 #11
Valby1: IKKE upperfiles men upperfilters i registreringsdatabasen.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2017 - 19:16 #12
Ja ok, jeg skrev forkert :-) Her er en anden recept på samme problem.
Find og klik på følgende undernøgle i registreringsdatabasen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Advarsel Der kan være flere forekomster af den undernøgle, der er nævnt i trin 2, i registreringsdatabasen. Du skal kontrollere, at du står i den rigtige undernøgle, før du ændrer værdierne for UpperFilters og LowerFilters. Du kan kontrollere, at du har åbnet den rigtige undernøgle i registreringsdatabasen, ved at sikre, at værdien for Standarddata er DVD/CD-ROM, og at værdien Klassedata er CDROM.
Hvis UpperFilters findes, skal du højreklikke på UpperFilters i højre rude og derefter klikke på Slet.
Klik på Ja for at bekræfte fjernelsen af registreringsdatabaseposten UpperFilters.
Hvis LowerFilters findes, skal du højreklikke på LowerFilters i højre rude og derefter klikke på Slet.
Klik på Ja for at bekræfte fjernelsen af registreringsdatabaseposten LowerFilters.
Luk Registreringseditor, og genstart computeren.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2017 - 19:41 #13
Ps. Oppe for oven i Registrerings database kan du under "Filer" eksportere en kopi af basen, til et andet sted i computeren. så skulle noget gå galt, kan du bare gen installere den.
Avatar billede LauLauritzen Juniormester
04. november 2017 - 07:49 #14
Valby1: Godmorgen, den prøver jeg senere i dag. Jeg vender tilbage.
PS. Det har jeg gjort.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2017 - 07:55 #15
#14 Det er ikke computeren han mener du skal geninstallere. Det er den backup af dit register hvis det ikke virker med filtrene. Det var også det jeg forklarede dig tidligere :-)
Mener heller ikke du gør noget galt ved hvis du gennemfører #12.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2017 - 07:56 #16
Det gøres ved at når du er i registeret, så går du i filer importerer du regfilen tilbage. :-)
Avatar billede LauLauritzen Juniormester
04. november 2017 - 08:37 #17
220661: Det er jeg helt med på.
Avatar billede LauLauritzen Juniormester
04. november 2017 - 12:36 #18
Valby1 : Har kikket på #12, der er ingen upperfilters i denne, men der er tilgengæld i
4D36E967-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} som har en class der hedder: DiskDrive
Der er også upperfilters i:
4D36E96b-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} class: Keyboard, som jo nok ikke er interessant.
Og i:
4D36E96c-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Class: MEDIA.
Der er ingen lowerfilters i nogen af dem.
Jeg vil lige præcisere at INDEN jeg installerede iTunes lavede jeg et gendannelsespunkt, som jeg altså gendannede. Det virkede fint. iTunes var væk og mit dvd-drev var der igen, men altså med denne fejl, hvor jeg er nødt til at højreklikke for at komme ind på dvd-drevet.
Avatar billede LauLauritzen Juniormester
04. november 2017 - 13:02 #19
Opdatering:
Jeg har nu prøvet at putte en data-cd i drevet i stedet for den musik-dvd der sad i (Sharia Twain 🙂 ), her er der ingen problemer med at tilgå drevet via ikonet. Så det er kun når der sidder en musik-dvd i og ikonet som jo så skifter udseende til et musik ikon med en node der driller.
Så måske man skulle prøve at slette upperfilters i class: MEDIA, SE #18.
I kan vel godt høre at jeg er en herrer der går med både livrem og seler ⚠️.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2017 - 13:05 #20
Det er også en god ide. Det kommer man længst med ;-)
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2017 - 13:47 #21
#19 Nej jeg tror ikke du skal slette noget andre steder.
Der er formodentlig opståen en driverfejl.
Der er en her, som har løst det problem.
https://discussions.apple.com/thread/2565715?start=15
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2017 - 13:49 #22
Ps. Ham som kalder sig "badmannie"
Avatar billede LauLauritzen Juniormester
04. november 2017 - 14:52 #23
Jeg har jo smidt iTunes på porten(det er afinstallerer), så det er ikke iTunes jeg har problemer med, andet end det er iTunes der har skabt det problem jeg har lige nu med at kunne dobbeltklikke på ikonet til dvd’en.
Jeg prøvede at fjerne upperfilters i class: MEDIA, dette have ingen virkning.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2017 - 15:30 #24
Har prøvet at højreklikke på DVD ikonet og vælge "Gendan standarter" ?
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2017 - 15:35 #25
Ps. Jeg har sat et ekstern DVD til, og det kører fint selvom jeg  har opdateret iTunes.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2017 - 15:44 #26
Nu har jeg afprøvet drevet i iTunes. iTunes fandt selv drevet og nu afspiller den.
Hvis det ikke hjælper at gendanne standarter, så prøv at gå i Enhedshåndtering og fjern DVD drevet, og genstart.
Avatar billede LauLauritzen Juniormester
04. november 2017 - 16:14 #27
Ja, det kan være jeg skulle prøve at geninstallere iTunes of følge guiden #21.
#24 og #26(fjern/genstart) har jeg prøvet et par gange uden held.
Skal dog lige siges at Windows 10 har jeg aldrig brudt mig om.
Jeg tror jeg stiller op til kommunevalget på min egen liste W.
Med det ene formål at få Windows 7 tilbage 🤓