Avatar billede jalved Ekspert
27. oktober 2017 - 15:36 Der er 6 kommentarer og
5 løsninger

Program til fjernstyring af Windows PC

Jeg ved der findes nogle programmer, hvor man kan overtage kontrollen med en andens PC - og derigennem ordne et evt. problem.

Jeg har tidligere bare benyttet Skype og skærmdeling, men nogle gange bliver det lidt bøvlet.

Jeg har adgang til både Vista og Windows 10.

Hvad skal jeg se efter? Gerne et rimeligt simpelt program, så brugeren i den anden ende ikke bliver forvirret.

Og er der nogle sikkerheds-issues med et sådant program?

VH. jalved
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2017 - 15:41 #1
Bruger Teamwiever.
https://www.teamviewer.com/da/
Med dette program skal der indtastes koder før man kommer igennem.
Jeg bruger kun den gratis version
Avatar billede hjolsen Ekspert
27. oktober 2017 - 15:42 #2
Avatar billede Slater Ekspert
27. oktober 2017 - 15:57 #3
Det er også indbygget i Windows med Remote Desktop.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2017 - 16:13 #4
Bruger selv TeamViewer.
Du kan knytte en "Kunde-pc" til din TeamViewer-konto, og senere bare bede din "Kunde" om at tænde sin pc, og ellers ikke foretage sig andet.

Hvis du så har kundens evt. password til Windows, kan du selv logge på og genstarte. Har brugt det en del til folk som ikke selv er specielt IT-mindede.

Ved ikke hvor sikkert det er, men jeg så længe det er "Svigerfar-typen" du hjælper, er der nok ikke fare for, at statshemmeligheder ligger og flyder i en mappe på skrivebordet :-)
Avatar billede jalved Ekspert
27. oktober 2017 - 18:05 #5
Tak for alle svarene :-)

Det lyder som om teamviewer er vinderen!

Men jeg kigger lige på både den og Remote Desktop.

Er der nogle nyttige tricks til Teamviewers gratis version, der er gode at have i baghovedet? Eller en kort intro et sted, der lige giver begynder-logikken bag programmet? Skal man fx logge ind via sin egen PC eller via nettet?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2017 - 18:18 #6
TeamViewwe installeres på de computere der skal bruge det. Man kan vælge om programmet både skal kunne fjernstyre samt blive fjernstyret eller kun fjernstyres.
Måden man bruger det på er at man skal tale sammen om at programmet startes. På den computer der skal fjernstyres der fortæller man hvilken kode til partner id den pc der skal styres har. Dette indtastes i feltet. Når man så trykker tilslut får man en ny kode der skal indtastes. Når dette er gjort skulle den pc der fjernstyres gerne være på skærmen.
Avatar billede jalved Ekspert
27. oktober 2017 - 18:45 #7
# 220661 Super, tak!

Det er rart lige at have logikken på plads, når man går i gang med et nyt program - hvis det er blot mere end at trykke "næste" :-)
Avatar billede jalved Ekspert
27. oktober 2017 - 19:27 #8
Fleres spørgsmål :-)

Hvad er forskellen på at bruge alm. fjernstyring i Teamviewer - og så QuickSupport?

Er der nogle egentlige fordele ved at oprette en konto, hvis det typisk er de samme computere, man skal kigge på?

De tre muligheder under "adgang uden opsyn" (bl.a. Tildel let adgang) er vel kun, hvis man ønsker den pågældende computer tilknyttet en anden, hvor den der skal hjælpe sidder?

Hele fanen med møde-delen virker meget som Skype?

Hvad sker der i det øjeblik jeg opretter forbindelse til en partner?
Avatar billede jalved Ekspert
27. oktober 2017 - 19:33 #9
Jeg fandt denne oversigt, der måske kan give nogle af svarene på de spørgsmål, man har om Teamviewer:

https://community.teamviewer.com/t5/Knowledge-Base/tkb-p/Knowledgebase
Avatar billede Mikael Ekspert
27. oktober 2017 - 19:42 #10
Team Viewer kan rent faktisk " vække" en fjerncomputer som er i "standby" eller "dvale" udefra ;)

Regner Team Viewer for temmelig sikket at benytte. Ellers var det nok ikke så udbredt "Worldwide" ;)
Avatar billede jalved Ekspert
27. oktober 2017 - 23:34 #11
Jeg opretter lige et nyt selvstændigt spørgsmål med et af dem fra #8