Avatar billede jalved Ekspert
10. oktober 2017 - 14:29 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Backup af hotmail-konto

Jeg vil gerne lave en backup af mit hotmai-konto (Outlook.com) på min PC via Windows mail.

Jeg ved,,jeg kan  oprette en konto lokalt på min PC og trække mailsne derover. Men jeg vil gerne være sikker på, det kun er en kopi og at mailsne ikke forsvinder fra serveren efterfølgende - og dermed ikke længere kan findes via Outlook.com.

Hvordan sikrer jeg det?

Og er der egentlig en måde at lave backup online af sin hotmail-konto - så man ikke behøver trække dem ned lokalt på sin PC via fx Windwos mail.- men fx bare kan pakke dem ned direkte i en samlet fil eller lign.?
Avatar billede INK Ekspert
10. oktober 2017 - 17:02 #1
Er det Windows Live Mail 2011/2012 du mener eller er det Mail i Windows 10?

Hvis det er WLM 2011/2012, så bør du skifte til Thunderbird, da al service på de andre er ophørt.

Hotmail kan anvendes som POP3 eller IMAP. Hvis du vil have en kopi, sætter du din mailklient op som POP3 og downloader alt på én PC. Kontoen kan anvendes som IMAP på din telefon og tablet.
Avatar billede INK Ekspert
10. oktober 2017 - 17:12 #2
Avatar billede jalved Ekspert
10. oktober 2017 - 17:13 #3
Det er faktisk Windows Mail 2006... Til Vista. Jeg bruger den kun til at hente backup fra en anden konto - ikke ellers, så selvom sikkerhed er vigtigt, så gør det ikke så meget.

Har dog også Windows 10 på PC'en, men veksler lidt mellem dem.

Dvs. hvis jeg bare sikrer mig, jeg sætter det op som POP3, så nøjes den med at hente en kopi?

Jeg kan egentlig ikke forstå, der ikke er lavet en simpel og hurtig back-up-funktion på Outlook.com (jeg kan i al fald ikke finde den).Men det kan selvfølgelig være, man vurderer at netop det med IMAP eller POP3 er løsning nok.
Avatar billede jalved Ekspert
10. oktober 2017 - 17:14 #4
#2 Det var et godt link. Tak for det :-)
Avatar billede INK Ekspert
10. oktober 2017 - 17:19 #5
I din mailklient, der anvender POP3, er det vigtigt du sikrer dig at mails IKKE slettes efter download. Så gå i mailklientens indstillinger og sørg for den ALDRIG sletter på serveren.
Avatar billede jalved Ekspert
10. oktober 2017 - 17:24 #6
Min mailklient... er det i dette tilfælde Windows Mail?

Måske er det hvad der gik galt sidst, hvor jeg også hentede mails ned fra en konto - ikke hotmail - og ville have dem til at blive liggende. Men hvor de alligevel forsvandt selvom jeg troede, jeg havde sikret mig.