Avatar billede hemberg Forsker
09. oktober 2017 - 23:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Netværkskort delvist forsvundet.

Ok folkens. Den her er ny for mig - trods mange års erfaring. Jeg har brug for input / hjælp.

Jeg er stadig på win 7 x64 Pro.

I tray er der et netværksikon med et rødt kryds over (normalt vis betyder det som bekendt ingen netværksforbindelse. Hvis jeg åbner netværks & delingscenter og vælger Rediger indstillinger for netværkskort. Så kommer der kun en gammel VPN forbindelse til syne. Ingen Lan-kort eller wifi (eller for den sags skyld netkortet til Virtualbox). Hvis jeg kigger i min enhedshåndtering står netværkskortene der både wifi og lan. Og det mystiske er så, at alt netværk fungerer. Men er jo altså udelukket fra at ændre ip adresse m.m. Nogen der har et input til hvordan jeg får tingene i orden. Har prøvet en driverupdate uden held. Har prøvet at deaktivere og genaktiverer uden held. Hvad pokker sker der lige for min Windows. Har ALDRIG haft noget problem der ligner det her.

P.S. Kan også se samtlige netværks interfaces i cmd > ipconfig /all
Avatar billede kurtba Ekspert
09. oktober 2017 - 23:14 #1
Det er vel ikke en bærbar, hvor der er en knap, som kan deaktivere netkortet? Som jeg husker det, kan netkortet på nogle pc.er se helt normalt ud i enhedshåndtering, selv om det er deaktiveret på knappen/genvejstasten.
Avatar billede hemberg Forsker
09. oktober 2017 - 23:17 #2
Nej - det var ellers et godt bud. Men har fundet en løsning takket være en Inder-mand på youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=01x5H5q-LUQ

Og hvad der lige er sket eller hvorfor aner jeg ikke. Men hvis jeg fjernede en registreringsnøgle. Så virkede det hele igen......

hmmmm