Avatar billede tumebone Nybegynder
24. august 2001 - 20:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

netværk

jeg prøver at lave et netværk mellem 2 hjemme computer. jeg har w2k på den enne og Me, på den anden computere, jeg kan kun få adgang fra den med w2k, men ikke om vendt, når jeg prøver fra den maskine med me, siger den bare \"du har ikke tilladelse til at få adgang til ressourcen.\" jeg har ikke nogle adgangs koder på mine maskiner så hvad er der galt????
Avatar billede thoeger1000 Nybegynder
24. august 2001 - 20:37 #1
slå gæste konto til i win2k den er disabled som default
Avatar billede dgj Nybegynder
24. august 2001 - 20:37 #2
Netværkssteder - Egenskaber - Tcp/ip - IP-adresse - find forbindelse til netværksmedier - flueben fra/til kan ikke huske
Avatar billede tumebone Nybegynder
24. august 2001 - 20:37 #3
hvor finder jeg den?????
Avatar billede dgj Nybegynder
24. august 2001 - 20:38 #4
Win ME
Avatar billede tumebone Nybegynder
24. august 2001 - 20:46 #5
den kan godt finde den anden computer, men nu vil den have at jeg skriver adganskoden til netværket?????????
Avatar billede dgj Nybegynder
24. august 2001 - 20:55 #6
Husk at skrive om det er win2k/me
Avatar billede tumebone Nybegynder
24. august 2001 - 20:57 #7
w2k har inga problem med at finde eller få adgang, me kan kun finde den anden computer og når jeg prøver at få forbindelse ber den om netværks adganskode???
Avatar billede tumebone Nybegynder
24. august 2001 - 21:00 #8
den siger også noget om \"share\"
Avatar billede hotpop Novice
24. august 2001 - 21:58 #9
du skal lave en share på win2000 ellers kan du ikke se noget fra winme.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2001 - 22:04 #10
Du må have kaldt din me maskine et eller andet på netværket, f.eks. me. Du laver så en konto til me under under windows 2000, og logger dig på windows me maskinene med bruger me. Husk at give me et passord under windows 2000. Når du prøver at komme ind på windows 2000, som du har lavet en delt folder på, så beder windows 2000 om adgangskode. Dette er dit passord til bruger Me, og sådan nu har du adgang. Dog kan du få problemer, hvis du har firewall på din pc\'er, så skal du have givet rettigheder til de 2 pc\'er hver for sig på de respektive pc\'er.
Avatar billede tumebone Nybegynder
24. august 2001 - 22:30 #11
ok, hvordan gør jeg så det????
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
24. august 2001 - 23:57 #12
tumebone:> DU skal bare aktivere gæstekonto som thoeger1000 skriver. Det gøres ved at gå ind på din Win2k maksine, åbne kontrolpanel -> Administration -> Computeradministration -> Tryk på \"Lokae brugere og grupper\" -> Brugere -> Gå ind på egeskaber for gæst -> Og sørg for at der ikke er noget flueben i \"kontoen er deaktiveret\" :-)
Avatar billede drone Nybegynder
25. august 2001 - 09:26 #13
Du behøver ikke at aktivere gæstekontoen.
1) I netværks indstillingerne på me maskinen skal du sætte logon til \"klient til microsoft netværk\"
2) Når du genstarter Me maskinen spørger den after bruger navn og adgangskode. Skriv ned hva du bruger her. (Der er forskel på store og små bogstaver)
3) På win2k maskine opretter du en bruger med nøjagtigt det samme navn og adgangskode. (pkt 2).
4) Nu genstarter du me maskiinen, og du har adgane til de resourcer på win2k maskinen, som du har delt.
5) du deler en mappe på win2k maskinen ved at højreklikke på den og vælge deling.
6) hvis du har zonealarm kørende på begge eller den ene maskine, skal der også lige laves en lille indstilling der. (Skriv hvis du vil have anvisning)

Hov nu så jeg det kharder har skrevet næsten det samme.