Avatar billede jean01ad Praktikant
11. september 2017 - 12:45 Der er 5 kommentarer

VBA Hjælp til en simpel hvis formel

Jeg har i række F4 til CA4 angivet måneder som jan17, feb17 osv. osv. Nedenunder har jeg fire områder Nord, Midt, SYD, VEST. Dvs. der står jan17 x4 i række F 4 x feb17 osv.

I Celle F2 Vil jeg gerne kunne skrive eksempelvis jun17, og så have en macro der skjuler alle andre kolonner, hvor jun17 ikke var angivet, og altså så jeg kun så på kolonnerne jun17 Nord, Jun17 Midt, Jun17 Syd, og Jun 17 Vest…

Er der nogen der kan en simpel VBA kodning der kan gøre det? Altså løbe alle kolonner igennem, og skjule dem som ikke vedr. jun17. Jeg er ikke stærk i VBA, hvilket jo selvfølgelig tydeligt fremgår af spørgsmålet 

På forhånd tak
J
Avatar billede finb Ekspert
11. september 2017 - 13:07 #1
Har ikke tid, men her er et tip:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1018411
Avatar billede jean01ad Praktikant
11. september 2017 - 13:45 #2
Jeg er desværre ikke stærkt nok i VBA til selv at kunne lave koblingen...
Haaber der er en anden der har tid
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
11. september 2017 - 15:10 #3
upload eks. så kan vi Hjælpe
Avatar billede jean01ad Praktikant
11. september 2017 - 15:25 #4
Hvor uploader man?
Avatar billede jens48 Ekspert
11. september 2017 - 17:01 #5
Prøv at indsætte denne makro under arkets koder.
Jeg har rettet området fra F4:CA4 til G4:CA4, da den ellers vil skjule den kolonne man skriver den ønskede måned i.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("F2")) Is Nothing Then
Application.ScreenUpdating = False
Dim c As Range
Range("G4:CA4").Select
Selection.EntireColumn.Hidden = False
  For Each c In Selection
  If c <> Range("F2") Then c.EntireColumn.Hidden = True
  Next c
End If
Application.ScreenUpdating = True
End Sub