Hej Jeg vil lige høre, om det kun er mig, der oplever nedenstående? Jeg er i dialog med DR, men de skriver, at der ikke er problemer. Det drejer sig om DR TV app via Chromecast - både på iOs og på Android.
Sagen er, at jeg ved afspilning af flere forskellige udsendelser oplever, at afspilningen stopper efter 10 sekunder, hvorefter der ikke sker mere. Et eksempel er Borgen afsnit 1. Jeg ved ikke, hvorfor det sker, og hvorfor det kun sker med nogle udsendelser.
Det må være et DR problem, for sådan er det også hos mig med netop afsnit 1. Øvrige synes at virke, ligesom alm. streaming af almindelige programmer (live).
jeg har Nvidia Shield med indbygget chromecast - og der er samme problem. Så det er ikke chromecast-dongle, der svigter. Der er DR. Jeg har dog en idé om, at det kun er på ældre udsendelser - DR vil så gerne være en Streaming-virksomhed, men de er en tv-station og har kun meget begrænsenede tilladelser til at streame. Det vil de gerne lave om på, og svaret er, at DR skal skille tv og net-delene ad, så tv delen får licensmidler, og streaming/internet delen må sælge sig selv pr abonnement (det tør DR nok ikke) ud over licens (som er sat ned til en trediedel)
Jeg har ikke selv oplevet det, men har familie der har med samme mobil som jeg selv har. Det er DR der har problemerne og det sker rigtig meget med materiale der lige er kommet op og på tidspunkter hvor mange ser, så gætter på det er noget omkring belastning de ikke vil indrømme fordi du betaler en formue i licens (og de andre til 79 om måneden godt kan finde ud af det)
Mange tak for jeres kommentarer. Jamen som I skriver, MÅ problemet ligge hos DR. Det er ærgerligt for det gør bare, at jeg nærmest ikke giver se DR via streaming - med mindre DR får helt styr på det.
Hej Jeg kan nu se afsnit 1 af Borgen med Chromecast, uden at udsendelsen stopper. Jeg har lige fået at vide, at udviklerne har arbejdet på en opdatering til Chromecast.
Jeg oplever at min Chromecast til tider har store problemer med at live-caste fra DR-app'en. Det minder en del om det der beskrives ovenfor, så jeg ville høre om I er bekendt med om problemet stadig ligger hos DR?
Hos mig har DR app'en kørt meget stabilt i lang tid med Chromecast. Jeg bruger den på både iOs og Android. Jeg bruger udgave nr. 2 af Chromecast begge steder. Jeg har dog lige læst på Facebook, at der vist var lidt knas med DR i går.
@#9: Ok, det er meget muligt at det var DR i går den var gal med - er der andre der oplevede det?
Jeg kørte Tv2-play uden problemer over Chromecast (har to, der begge er 2nd gen) så tænker ikke at det var mit netværk den var gal med.
@#10: Jeg har også læst at andre har løst det på den måde. Det er desværre ikke en mulighed for os, da routeren af tekniske årsager er tvunget til at stå et specifikt sted, der ikke giver mig mulighed for at trække et kabel direkte.
Med en bærbar og wifi analyzer (gratis app til win10) kan du måle bla signalstyrken i de forskellige rum i huset. Umiddelbart er der to løsninger til chromecast-forbedring. 1) sæt hdmikabel mellem tv og chromecast, så dimsen kommer frem foran tv 2) sæt en wifi-forlænger via elnet op så du har fuld signalstyrke ved tv. 1 er ret billig, 2 koster noget mere, men kan også gavne andre enheder på wifi i den del af huset.
Nu har jeg prøvet at caste DR TV og hver gang den tilbage til Du kan caste dine udsendelser på tablet osv....men når jeg caster mit skrivebord er der ikke nogen problemer kan det skyldes at Danmarks Radio har sparet denne funktion i forbindelse med medieforliget med regeringen og Dansk Folke parti ... Håber at Computerwoldkan finde svaret....
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.