Avatar billede Andreasj Novice
19. juni 2017 - 00:51 Der er 9 kommentarer

12V til 230v omformer.

Hey Computerworld.

Jeg står i den situation jeg har en omformer (http://www.harald-nyborg.dk/p6656/inverter-omformer-300w-12-220v),  der generer 300W.

Jeg har et bilbatteri, og skal have gang i 2 lyskilder.
http://www.dlt.dk/showtec-techno-derby-rgbw-lyseffekt-dmx#beskrivelse
og
http://www.dlt.dk/led-compact-par-dmx-med-7x4-watt-rgbw-led

problemet er bare at den ikke kan køre dem samtidig? skal jeg investere i en større omformer eller?
Avatar billede acore Ekspert
19. juni 2017 - 08:04 #1
Den første bruger 32 og den næste 28 W - i alt 60 W. Omformeren leverer 300 W, så omformeren burde kunne trække dem. Men batteriet skal kunne levere 5 A kontinuert. Det lyder dog ikke som et problem. Hvad sker der, når du prøver?
Avatar billede Andreasj Novice
19. juni 2017 - 09:44 #2
transformeren starter lige op, og så blinker lyset bare og går ud. Har dog ikke prøvet i længere tid (maks 20 sek). og præcis, i min optik burde det heller ikke været noget problem.

Dette er mit batteri:

https://www.batteribyen.dk/sonnenschein-gf-12-105-v-gf12105v-4937
Avatar billede acore Ekspert
19. juni 2017 - 10:14 #3
Har du et multiinstrument eller andet, så du kan check hvor meget de to faktisk strækker af effekt? Det ville jeg starte med.
Avatar billede acore Ekspert
19. juni 2017 - 10:14 #4
Eller sådan en til at måle strømforbrug hjemme, hvis du ikke har et instrument
Avatar billede Andreasj Novice
19. juni 2017 - 10:24 #5
Yes, jeg prøver lige tingene af når jeg kommer hjem.
Avatar billede Mikael Ekspert
19. juni 2017 - 17:32 #6
Trækker du omformeren fra en bils cigarettænder stik ???

Den yder typisk KUN 5 amp. Og så ligger du lige på grænsen med forbrug 60 Watt ??
12 V gange 5 amp = 60 watt ??
Avatar billede acore Ekspert
19. juni 2017 - 22:12 #7
Bilbatteri se link i #2
Avatar billede Mikael Ekspert
20. juni 2017 - 10:30 #8
#7 Ja det var en smutter ;)

Men det er før set, at led/diode lys ikke registers som "nok forbruger" .. Eller at deres forbrug er for lavt. ??

Jeg ville forsøge, at teste med en større forbruger.. Fx med en ganske alm. lampe.

HVIS ?? det virker, så ville jeg efterfølgende forsøge, at koble de 2 lyskilder på.
(fx. via et 220/230 V fordelerstik ) samtidigt med den alm. lampe.

Bemærk også, at iflg. vejledningen, så skal omformeren tændes, inden lyskilden/forbrugeren tændes.
Avatar billede acore Ekspert
28. juni 2017 - 11:33 #9
Hvad fandt du ud af - eller du er måske på Roskilde?