Avatar billede Anders Praktikant
31. maj 2017 - 22:39 Der er 10 kommentarer

Hvad skal min blog være om?

Hej Allesammen

Jeg har gået rundt med tanken om at skabe en blog. Jeg har altid været interesseret i at bygge en hjemmeside som får en sum trafik, og i sidste ende måske tjene penge på den.
Jeg har bare ingen ide om hvad min blog skal være om.

Det skal helst være noget som har potentiale i at få noget trafik.
Jeg ved godt at det helst skal være noget man virkelig interessere sig for, men samtidig vil jeg ikke blande mine hobbier sammen med blogging, da jeg frygter at jeg måske mister interessen.

Så jeg kunne godt tænke mig at høre nogle ideer fra jer?
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2017 - 22:45 #1
en blog skal være om noget som du ved alt om og elsker at skrive om og lave nye projekter med. det burde være din største hobby, MEN - det skal jo være noget som interesserer mange andre mennesker.

så burde der vel dukke en ide op ?

#1 noget som du ved alt om og går op i
#2 noget der interesserer mange andre mennesker

lav en top 10 liste med dine interesser, og kig grundigt på den, tænk over den..
Avatar billede Jhja Seniormester
01. juni 2017 - 00:03 #2
Hvis du vil være en top blogger skal du være pige, skrive om sminke, parfume, tøy, mode, kæreste, følelser, familie, hus og hjem. ;)
Avatar billede Anders Praktikant
01. juni 2017 - 00:26 #3
Jeg er fuldstændig enig sidwawe.

Men behøver man at vide alt om emnet?

Kan man ikke researche på vejen, og bliver klogere igennem bloggen?

Jeg tænkte over at lave en blog om hvordan man laver hjemmesider og forklare om de forskellige systemer man kan lave dem i. Men jeg er langt fra en ekspert på området. Men jeg ved stadig en del om hjemmesider, og om hvordan de bygges.

Et andet spørgsmål jeg glemte at inkludere: markedet for blogging er ikke ret stort i Danmark da vi er et forholdvis lille land. Jeg er enig med Jhja med at de store blogge i Danmark som har et stort følge primært er mode osv.
Men ville det ikke være smartere at lave en international blog, altså en engelsk blog istedet? Problemet er bare konkurrencen er meget større, men tilgengæld vil bloggen have et meget større potentiale?

Og tak for jeres hurtige svar :)
Avatar billede ejvindh Ekspert
01. juni 2017 - 13:20 #4
Jeg vil sige, at når du sidder med spørgsmålet om, hvad din blog skal handle om, så skal du slet ikke lave nogen blog. I nutidens marked er du nødt til at starte med at have en god ide -- og så kan du evt. efterfølgende overveje om den ide formidles bedst gennem en blog. Bloggen bør først og fremmest tænkes som et middel og ikke som et mål i sig selv.

Du kommer simpelthen til at brænde ud inden du får det antal besøgende, som gør arbejdet sjovt, hvis du ikke på forhånd kører på den begejstringsenergi, som den gode ide giver.

Derudover er jeg naturligvis også enig med @sidwave i, at du skal have gjort dig gode tanker om, hvordan du gør din ide attraktiv for andre.
Avatar billede Anders Praktikant
01. juni 2017 - 14:08 #5
Jeg kan godt se hvad du mener ejvindh. Jeg har ikke nogle fantastiske ideer til at starte en blog op. Men jeg har brug for et fritidsprojekt. Og jeg synes det ville være så fedt hvis jeg kunne lave en hjemmeside som fik en god sum trafik. Det ville nærmest være "drømmen" da jeg altid har interesseret mig for hjemmesider. Så jeg har vil en form for "drive" som kan motivere mig.

Lad os sige at jeg lavede en hjemmeside/blog om hvordan man byggede hjemmesider op. Vil det så defineres som en blog eller som en "how to side"?

Mit mål er ikke at lave blog. Men derimod en succesfuld hjemmeside. Har du/i nogle i ideer?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. juni 2017 - 18:24 #6
Du kan ikke lave en blog baseret på et ønske om trafik - den er dødfødt.

Vil du blogge, skal du gøre det om noget du brænder for, og kunne formidle den passion til dem, du gerne vil have til at læse den. Der er ingen, der gider læse noget, bare fordi forfatteren gerne vil have dem til det, vel?

Det samme gælder jo for en webside - igen, bare fordi du gerne vil have trafikken, kommer folk jo ikke forbi og bliver da slet ikke hængende.

DET ER INDHOLDET DER DRIVER DET!
Avatar billede Anders Praktikant
01. juni 2017 - 23:28 #7
Fed ide CRKrogh.
Men som sidwawe skrev, så skal det helst være noget man ved meget om. Og jeg er jo fuldstændig på bar bund med en blog om trafik. Når man ser de førende indenfor seo og markedføring, så er det folk som har en baggrund indenfor det. Og igen jeg ved jo absolut ingenting om markedsføring og trafik.
Men stadig en god ide, men jeg synes den er for farlig at bevæge sig ud i.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. juni 2017 - 14:42 #8
Hvis du ikke vil blogge om noget, du brænder for, så lad være med at spekulere mere over det lige nu - vent til du virkelig føler at du har noget på hjerte.

Tænk på, de der skriver OM blogging og SEO - det er også fordi de brænder for det. Ingen trafik uden passion. Man giver vel heller ikke læse en bog om at skrive bøger, hvis det basalt set er en vejledning til, hvordan man sætter bogstaver sammen....
Avatar billede hemberg Forsker
03. juni 2017 - 20:02 #9
Kære Anders,

Jeg skriver det her så pænt som jeg nu kan. Men antallet at BLOGS på nette uden indhold og tyngde er forbavsende stort. Der er mange andre end dig der, af en eller anden grund, ser det at lave en BLOG som noget der bare automatisk ses og dermed er/bliver en succes.
Det er bare ikke sådan det er i virkelighedens verden. Du bliver nød til at have noget på hjertet min ven!
Når det så er sagt, så syntes jeg der er forbavsende mange emner der (for mig) er totalt uforståelige. Fx en blog om to trunter der spiser salat. WTF - er der ikke noget mere interessant at gå op i. Men de har altså en del følgere.
Min pointe er, at hvis du har en drøm om at blive blogger. Så please please find noget med noget substans. Det kan være inden for et ganske smalt felt (men det går jo nok lidt ud over dine trafik drømme). Men lad nu være med at begynde en blog bare for bloggens skyld.

Jeg ønsker dig virkelig held og lykke. Og jeg håber mit indlæg har giver dig lidt stof til eftertanke....
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2017 - 12:37 #10
mennesker der blogger, gør det naturligt, fordi de skriver og laver video om noget, fordi de kan ikke lade være, fordi emnet/emnerne er deres personlige passion. og det betyder også ofte at de ved ALT/meget om emnet.

at påtage sig rolle, at formidle information om noget, som ikke er drevet af en uimodståelig lyst til at plapre løs om sin hobby/videnskab, er dødfødt.