Avatar billede madsen Novice
31. maj 2017 - 15:30 Der er 4 kommentarer

Makro til Pivot data pr person som skal udskrives på baggrund af en personliste (J/N)

Hej Jeg har en pivot der viser en masse data pr. person.
Nu ønsker jeg at udskrive denne pr person, men jeg vil gerne have den for fx 25 personer  men kun 1 person pr udskrift.
Er der nogen der kan komme med et forslag til en makro der, ud fra en personliste hvor der er en kolonne med J eller N (J = udvælges) Personens ID nr skal nu udvælges i filteret på Pivoten og udskrive denne person, eller gemme som en  Pdf med personens ID, og derefter tage den næste person på personlisten med J
Håbet er at få oprettet en Makro som er tilknyttet til en knap, da personerne kan varier fra gang til gang, samt at det vil lette udførelserne pr person/udskrifter.
Avatar billede kim1a Ekspert
31. maj 2017 - 19:24 #1
Jeg tænker at du måske kan finde inspiration i dette:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1013104
Avatar billede madsen Novice
01. juni 2017 - 10:00 #2
ikke helte
Det mangler step 1.
Hvor jeg har pivottablen med en liste ved siden af. som afkrydsnings, på den baggrund skulle jeg gerne enten få en ny Pivot pr person eller en udskrift pr person.
Har prøvet at lavet et eksempel se nedenstående.

Pivot:
Person ID  123

Navn Adresse    ZZ    XX        YY
                        Data  Data  Data

Liste:
Persin ID    Print =J
123              J
1214            J
4487            J
osv.
Avatar billede kim1a Ekspert
01. juni 2017 - 10:17 #3
Jo faktisk fuldstændig, ellers misforstår jeg dit spørgsmål.

Er det fordi du ikke helt ved hvordan du skal rette i vba'en? I så fald bliver du nødt til at uploade dit ark et sted, så vi kan se nøjagtig hvad der skal ske (hvilke kolonner etc.). Du kan bruge dropbox eller lignende sted til at ligge filen. Alternativt er du velkommen til at sende den til min mail (står under min profil), men så kan du risikere at der går lidt længere tid.
Avatar billede madsen Novice
02. juni 2017 - 13:25 #4
Hej Kim
JEg kan desværre ikke se din mail, via din profil, har du mulighed for at sende en privat besked med din mail så vil jeg prøve at lave et eksempel og sende retur
på forhånd tak