Avatar billede desvaerre Nybegynder
24. august 2001 - 07:50 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Athlon køler?

Godmorgen alle eksperter!

Jeg har fået mig et problem... synes jeg selv. Jeg har en Athlon 1000 MHz (266) og den ligger omkring 57 grader uden belastning og omkring 63 ved fuld belastning... Jeg har en coolermaster, men vil gerne have en anden køler. Kan jeg så godt bare skifte blæseren på den eller vil I anbefale at jeg skifter hele køleren (den har sådan noget tape nedenunder, så jeg ved ikke om den er let at få af... vil ikke ødelægge processoren)
Avatar billede asmodeus Nybegynder
24. august 2001 - 08:14 #1
Du SKAL pille hele lortet af!!! Ellers brænder den sammen...

mvh/
Asmodeus
Avatar billede jammerlab Nybegynder
24. august 2001 - 08:18 #2
hvorfor sætter du ikke bare en ekstra kabinets blæser ind? kan du ikke det?
Avatar billede desvaerre Nybegynder
24. august 2001 - 08:22 #3
talker: hvordan gør jeg det? jeg har et aopen kabinet og vil helst ikke ødelægge det... desuden står det op ad en væg+skrivebord... kan det også give den høje temp.?
Avatar billede jammerlab Nybegynder
24. august 2001 - 08:25 #4
altså der skal selvfølgelig kunne komme luft til din computer... altså den skal ikke være lukket inde... det jeg mente var om der er ekstra plads til en kabinets blæser i din com?
Avatar billede asmodeus Nybegynder
24. august 2001 - 08:27 #5
en ekstra kabinet blæser giver max 2-3 grader -  det kan ikke betale sig. Grunden til at man vælger en kabinet blæser er primært for bundkortets skyld.

mvh/
Asmodeus
Avatar billede desvaerre Nybegynder
24. august 2001 - 08:28 #6
talker: ja, men det i toppen af computeren bag på... kan det give noget, overhovedet? (lige over strømforsyningen er der plads til 2)
Avatar billede jammerlab Nybegynder
24. august 2001 - 08:40 #7
altså jeg havde problemer med graderne på min gamle com. det var pga. mit voodoo 3 graffik kort som gjorde det lidt hot i min com.... det blev da løst med en ekstra kabinet blæser... og den koster jo ikke mere end en 30 - 50 kr,-
Avatar billede hazart Nybegynder
24. august 2001 - 08:41 #8
Det bedste ville være at investere i en ordentlig køler.

Specielt hvis du øndker at leje lidt med clocking, jeg kan anbefale Silverrado, og Thermaltake. Som du begge finder på www.edbpriser.dk

Der kan godt være at du ikke skal købe den dyreste køler, men det kan godt betale sig at sørge for køling.

Desuden, så er 57 grader altså ikke særlig varmt. 63 det kan også lige gå, altså hvis ikke den kommer højere. Men igen, det kommer an på hvad du vil bruge den til.

Jeg plejer at bneytte regelen, hvis jeg brænder mine fingre på den, så er den for varm.
Avatar billede desvaerre Nybegynder
24. august 2001 - 08:42 #9
hazart: du må satme ha\' hård hud på fingerne, hvis 63 grader ikke er varmt-hehe. den bliver 63 grader når jeg fx spiller b&w, så grafikkortet hjælper også en del...
Avatar billede desvaerre Nybegynder
24. august 2001 - 08:44 #10
talker: skal den så bare sidde over strømforsyningen? jeg har et hightower og der kan altså ikke komme meget mere end EN ledning ned/op fra motherboardet... er det forresten smart? jeg skal i dag ud og ha\' en længere ledning til min hdd så jeg kan få den længere væk fra mb
Avatar billede jammerlab Nybegynder
24. august 2001 - 08:48 #11
hmm så er det måske ikke så smart med en kabinets blæser når du har hightower hehe så tror jeg heller ikke det vil gøre så meget... du skulle nok invistere i en bedre CPU køler... men sørv nu for at købe en GOD en
Avatar billede hazart Nybegynder
24. august 2001 - 08:58 #12
Jeg har ikke sagt noget om at jeg ikke vil brænde mig på 63 grader...

Det er en regel jeg selv kører med derhjemme. Altså hvis min processor bliver så varm at jeg brænder mig på den, så vil jeg overveje at installere mere køling.

Det jeg mente, var at det er ikke usædvanligt at en AMD thuderbird bliver så varm.

Derfor anbefaler jeg at han installerer en ny køler. Ja, evt også en kabinets køler. Jeg har to kølere i kabinettet. En i bunden til at blæse ind, og en i toppen til at blæse ud, dette sikrer en god airflow, og gør at luften omkring processoren bliver skiftet ud. Dette gør at det er frisk kølig luft som bliver blæst ned på processoren.

Held og lykke!