Avatar billede Slettet bruger
18. april 2017 - 14:48 Der er 4 kommentarer

Hvad er forskellen på et selvkodet wordpress tema og en selvkodet hjemmeside?

Overskriften fortæller alt...

Tak på forhånd!
Avatar billede acore Ekspert
18. april 2017 - 16:15 #1
Temaet specificerer kun hvordan indhold skal vises og har ingen egen funktionalitet,

I et hjemmelavet CMS skal du også bestemme hvordan det skal se ud, men i tillæg skal du lave frontens og backend funktionalitet inkl database.

Hvis vi bruger mad som analogi, så er cms'et den ret du serverer, mens temaet er kniv, gaffel og tallerken.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2017 - 21:13 #2
Arhh... det giver mening. Du skal have mange tak.
Avatar billede acore Ekspert
19. april 2017 - 21:15 #3
Godt du kunne bruge svaret

¨¨
Avatar billede Event22 Praktikant
04. maj 2017 - 11:15 #4
Hvis du er interesseret i wordpress og det fundamentale i dette system, så tag fat i mig, (https://seomik.dk/). På min hjemmeside har jeg til at starte med kode temaet i et blank tema i wordpress(Det findes mange forskellige, men jeg benytter ofte det der hedder Bones, læs om forskellige her http://sixrevisions.com/wordpress/blank-wordpress-themes/).

Skriv endelig for en snak :)