Avatar billede ripley Nybegynder
20. januar 2000 - 08:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

shortcuts på html-side?

Hvis man f.eks. har en menu i en venstre frame - så kunne det være smart hvis man kunne nå menupunkterne med et tryk på "alt" - og så et bogstav der var understreget i de forskellige links - sådan som mange programmer har indbygget - forstår I, hvad jeg mener? Jeg prøver selv at undgå at bruge musen mest muligt og klare mig med tastaturet - men Internettet...der er man tit tvunget til at bruge den pokkers mus!!!
Er der nogen, der har en god idé?

Avatar billede nej Nybegynder
20. januar 2000 - 08:21 #1
Tjaa, man kan da godt sidde og tjekke igennem hvilke kanpper der der bliver trykket på jvf. en historie på htt://www.4guysfromrolla.com, der finder et "enter-tryk". men jeg synes nu ikke at hele keyboardet skal indekseres, hehe :-)
Og der er jo også "tab" som mankan sidde og voldtage :-)

Mvh Emil
Avatar billede pcklph Nybegynder
20. januar 2000 - 09:37 #2
Jeg tror ikke man kan det du mener.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
20. januar 2000 - 10:07 #3
Jeg ved det kan lade sig gøre i Internet Explorer. Jeg har engang set det forklaret på en hjemmeside, men kan selvfølgelig ikke huske hvor den lå...

Men det kan lade sig gøre !!!(sandsynligvis KUN i Internet Explorer)

/David
Avatar billede stoffer Nybegynder
20. januar 2000 - 12:30 #4
Man kan godt, men det sk... svært.

Først skal du finde ud af hvilken keycode der er mv. og derefter lave en function der gør det du vil have den til.

her er lidt af det rigtige:

http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=1994
Avatar billede zane Nybegynder
20. januar 2000 - 13:24 #5
Der er noget som hedder "accesskey", det virker KUN i IE4+. Du skal blot trykke på ALT+ den definerede tast, og derefter på return.

<a href="x.html" accesskey="x">Tryk her</a>

~zane~
Avatar billede melvis Nybegynder
20. januar 2000 - 23:21 #6
Sej ting zane.

/melvis
Avatar billede zane Nybegynder
20. januar 2000 - 23:30 #7
Joo, den er udmærket

~zane~
Avatar billede shaky Nybegynder
24. november 2000 - 09:52 #8
Kan den også bruges i frames?