Avatar billede cht22 Professor
06. marts 2017 - 20:26 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Kan ikke åbne docx dokumenter med Microsoft Windows 2010 Professional

Jeg har den samme version af Microsoft Word installeret i Windows 7 og Windows 2012 Server. Men når jeg laver dokumenter i Word installeret i Windows 7 så kan jeg ikke åbne dem i Windows 2012 Server. Jeg har installeret alt hvad der kan installeres under installationen af officepakken.

Hvad kan årsagen være til dette?
Avatar billede cht22 Professor
06. marts 2017 - 20:28 #1
Der er en lille fejl i overskriften, der skulle stå Microsoft Office 2010 Professional
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. marts 2017 - 20:29 #2
Jeg går ud fra at du mener Office 2010 på Win7 og Srv2012?

Hvad får du af fejlmelding?

Er der noget i loggen?
Avatar billede cht22 Professor
06. marts 2017 - 20:44 #3
Jeg får denne fejlmeddelelse:

Word støddte på en fejl under forsøg på at åbne filen.
Prøv følgende.
* Kontroller tilladelserne for dokumentet eller drevet.
* Sørg for, at der er tilstrækkelig hukommelse og diskplads.
* Åbn filen med konverteringsprogrammet til tekst genopretttelse.
(E:\...\Dokument.docx)
Vis hjælp >>

Og når man klikker på vis hjælp kommer hele denne tekst:

Denne fejlmeddelelse kan blive vist af flere grunde.
Dokumentet er muligvis beskadiget. Brug konverteringsprogrammet Gendan tekst eller funktionen Åbn og reparer. Begge dele er tilgængelige i dialogboksen Åbn.
Bemærk! Hvis du har åbnet en fil, der er vedhæftet til en e-mail, anbefales det, at du gemmer filen på en lokal harddisk, inden du forsøger at gendanne eller reparere filen.
Funktionen Åbn og reparer er tilgængelig i dialogboksen Åbn. Hvis du vil åbne og forsøge reparation, skal du klikke på fanen Filer, klikke på Åbn og derefter navigere til den beskadigede fil og klikke én gang på filen. I stedet for at klikke på knappen Åbn nederst til højre i dialogboksen skal du klikke på Pil ned til højre for knappen og vælge Åbn og reparer i menuen. Hvis filen kan genoprettes, bliver den åbnet og vist i dokumentarbejdsområdet.
Konverteringsprogrammet Gendan tekst findes i dialogboksen Åbn og vises på rullelisten Filtype. Den vises på rullelisten som: Gendan tekst fra filer (*.*).
Konverteringsprogrammet Gendan tekst har nogle begrænsninger. Formateringen af dokumentet går tabt, sammen med alt der ikke er formateret som tekst. Billeder, felter, tegneobjekter osv. konverteres ikke. Men sidehoveder, sidefødder, fodnoter, slutnoter og felttekst bevares som almindelig tekst.
Filtilladelserne kan være angivet sådan, at du ikke har adgang til filen (læsning nægtet). Det er også muligt, at du ikke har tilladelse til at åbne noget på det drev eller i den mappe, hvor filen er gemt. I så fald skal du kontakte ejeren af drevet eller mappen for at få adgangstilladelse til filen.
Du har muligvis ikke flere systemressourcer (diskplads eller RAM), eller et andet program på systemet har brugt hele den tilgængelige hukommelse. Det er også muligt, at et program har en hukommelsesfejl, så det forbruger store mængder hukommelse. Den bedste måde til gendannelse af hukommelse, som forbruges ved en hukommelsesfejl, er at genstarte computeren. Du kan muligvis lukke det fejlbehæftede program ved hjælp af Jobliste, men det anbefales ikke, da det kan gøre systemet endnu mere ustabilt.
Der kan være en læselås på den fil, du forsøger at åbne. Filen kan være åbnet af en anden bruger, eller et andet program, som har en kæde til filen, har placeret en eksklusiv lås på filen, så Word ikke kan åbne filen. Hvis et brugerdefineret program har åbnet filen, har det muligvis åbnet filen ved hjælp af en forkert metode.
Den fil, du forsøger at åbne, kræver muligvis et filkonverteringsprogram, der ikke er installeret på computeren. De fleste konverteringsprogrammer er allerede installeret, men du kan få adgang til valgfrie konverteringsprogrammer fra funktionen Tilføj eller fjern programmer (i Kontrolpanel) til din version af Office. Det kræver, at du foretager en avanceret, tilpasset installation og søger i funktionstræet efter Delte funktioner i Office \ Konverteringsprogrammer og filtre. Der findes andre konverteringsprogrammer på Office Resource Kit. Søg på webstedet http://www.microsoft.com/danmark efter "Office Converter Pack".
For more information, see Microsoft Knowledge Base article 918429.
Avatar billede cht22 Professor
06. marts 2017 - 20:47 #4
Har lige prøvet at oprette et andet dokument. Det er der ingen problemer med at åbne.
Avatar billede cht22 Professor
06. marts 2017 - 20:48 #5
Hvilken logfil?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. marts 2017 - 21:05 #6
Hmm, ovenstående siger ikke rigtigt noget brugbart. Måske der er et spor i Applikationsloggen?
Avatar billede kurtba Ekspert
06. marts 2017 - 22:57 #7
Prøv at gemme filen under et nyt navn på win7 pc.en og se om den så kan åbnes.
Avatar billede cht22 Professor
07. marts 2017 - 13:00 #8
#6 Jeg ved ikke hvor jeg finder applikationsloggen.

#7 Det gør ikke umiddelbart nogen forskel, men nu har jeg åbnet dokumentet med openoffice og gemt det igen og så kan jeg godt åbne dokumentet i Office 2010 installeret på Windows 2012 Server.

Det er heller ikke så vigtigt, det kan være det bare var et enkeltstående tilfælde.