Avatar billede nufcmichael Praktikant
02. marts 2017 - 17:28 Der er 3 kommentarer

Harddisk larmer pludseligt

Sad og spillede her i eftermiddag på min Lenovo bærbar da harddisken pludselig begynder at larme. Har haft bagbeklædningen og harddisken ude og i igen uden at det har hjulpen. Det sjove er at lyden forsvinder hvis jeg vender pc'en på hovedet, den kommer tilbage så snart jeg sætter den normalt?
Avatar billede hjolsen Ekspert
02. marts 2017 - 17:59 #1
Sikker på det ikke er blæseren/køleren der larmer , prøv at rengøre med støvsuger/trykluft .
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2017 - 18:02 #2
det er nok en blæser, der har et defekt leje. Jeg har faktisk oplevet det med en hp, hvor et stykke papir med reservedelsnummer på en dims havde sat sig fast i cpu-køler. Papir fjernet, og alt virker lydløst.
Avatar billede amite Mester
10. marts 2017 - 20:34 #3
Såfremt det er harddiskens læsehoved - så er den ved at dø. Ta' backup af dine ting hurtigst muligt ... hvilket du naturligvis allerede gør jævnligt.

Prøv evt. at starte computeren uden harddisken, hvis du er i tvivl. Hvis lyden stadig er der ...så var det nok ikke harddisken :)