Avatar billede lurup Ekspert
02. marts 2017 - 16:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gemmer dvd med mulighed for at vælge forskellige sprog pakker

Jeg har 20 dvd jeg gerne vil have gemt på min nas server eller gdrev og stadigvæk kan vælger fx dansk eller engelsk undertekst.

Hvordan gør jeg det.
Det hele er lovlig originale dvd

Gdrev løsning er nr 1 da jeg har ubegrænset plads der
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2017 - 17:23 #1
iso-image af diske, og så afspille dem som var det originale. Jeg ved ikke mht kryptering/kopibeskyttelse - men test selv. https://www.poweriso.com/
Avatar billede Ayumi Sophia Praktikant
02. marts 2017 - 17:29 #2
spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede eurositi Ekspert
02. marts 2017 - 18:47 #3
Hvis ikke DVD-menuerne er vigtige for dig eller brugerne, ville jeg droppe det tunge ISO-format. Jeg ville i stedet rippe DVD'erne til 20 MKV-filer med programmet MakeMKV. Lige som med ISO-imaging vil dette gi' dig en helt tabsfri kopi af den originale video.
Du vælger selv hvor meget materiale fra DVD'en (undertekster, lydspor, ekstramateriale), du vil gemme i output-filen. Brugeren kan selv shuffle rundt og vælge det lydspor eller de undertekster til videoen, han/hun vil ha', hvis filen afspilles med en hvilken som helst moderne medieafspiller.

Hvis du vil sætte en medieserver op til at understøtte sådanne valgfrie undertekster og lydspor, kan du evt. overveje at bruge Plex: https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200471133
Avatar billede lurup Ekspert
12. april 2017 - 14:02 #4
Mange tak for hjælpen