Avatar billede Anja Dige Praktikant
22. februar 2017 - 18:01 Der er 7 kommentarer

Jeg har glemt koden!!

Jeg har en bærbar Acer computer med Windows Vista....

Jeg har en masse billeder på jeg skal bruge men jeg kan ikke huske koden...

Hvad gør jeg??
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2017 - 18:41 #2
Hvis du har glemt din Windows-adgangskode, er der flere måder, du kan hente eller nulstille den på:
Hvis din pc er på et domæne, skal din systemadministrator nulstille din adgangskode.
Hvis du bruger en Microsoft-konto, kan du nulstille din adgangskode online. Du kan finde flere oplysninger under Nulstil din adgangskode.
Hvis du bruger en lokal konto, kan du bruge dit adgangskodetip som påmindelse.
Hvis du stadig ikke kan logge på og bruger Windows 8.1, skal du geninstallere Windows. For Windows RT 8.1 skal du kontakte producenten af pc'en.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2017 - 18:42 #3
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. februar 2017 - 19:00 #4
Hej.

  Rolig nu, det er ikke nødvendigt at geninstallere din Windows! :-D

  Du har flere muligheder:

  Hente en Linux Live-CD, der kan tilgå NTFS-filsystem. Jeg mener at Ubuntu kan det "ud af kassen": https://www.lifewire.com/kon-boot-review-2626142

  Hente et lille værktøj, du kan nulstille din adgangskode med. f.eks. Kon-Boot: https://www.lifewire.com/kon-boot-review-2626142
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2017 - 23:08 #5
Enig med #4 en geninstallation vil være en katastrofe for dine billeder. Du får dem aldrig at se igen.
Det er også muligt, det har jeg selv prøvet, at kopiere billerne direkte til et andet medie fra Linux live.
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. februar 2017 - 23:09 #6
Du kan også bare hente et Hierens diskimage, brændet ud på en cd, starte maskinen op fra skiven, og vælge password værktøjet og nulstille din adgangskode.
Vupti, så har du fri adgang til din maskine igen.
http://www.hirensbootcd.org/hbcd-v104/
/ptj_11
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. februar 2017 - 09:21 #7
Ikke fordi i ikke giver nogle gode løsninger men jeg mangler en lidt mere uddybende forklaring om på hvilket tidspunkt der mangler en adgangskode I BIOS eller Vista?
Hvis det er BIOS Findes der også muligheder! Bare ikke med CD/DVD.