Avatar billede palleskov Juniormester
22. februar 2017 - 12:34 Der er 1 løsning

Print med logo

Når jeg printer en dokument eller et brev vil jeg gerne kunne vælge om den skal kunne printe med logo.
Der findes et program der hedder Freepdf der kan man gemme dokumentet med logo men den kan bare ikke skrive ud.
Jeg ved at så kan man bare efterfølgende skrive ud men det kunne være nemmere hvis man kunne gøre det direkte.
22. februar 2017 - 16:03 #1
Hej
Du kan oprette en funktion under Before_Print eller du kan oprette en makro der styrer logo og derefter printer som du knytter til en knap i fanen. (Jeg mener ikke at Before_print fanger "lyn-print"-knappen.)

I funktionen skal du:
* vise en boks der spørger om man vil have logo med.
* Hvis bruger svarer Nej skal du:
    * Finde logoet og skjule det
    * printe
    * finde logoet og vise det igen.

Du kan se her hvordan du fanger logoet:
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/office/ff839172.aspx
Brug Shapes("logonavn").Visible = false / True.
i stedet for Shapes.Count

Navngiv logoet - 1 gang
Husk at åbne sidehovedet inden du går i gang.
For at du kan finde logoet er det bedst at navngive det. Ellers hedder det et standardnavn og der kan ske misforståelser.

Her står hvordan du finder al grafik i header:
http://www.msofficeforums.com/word-vba/28153-selecting-shape-header-only.html

Hvis du har flere grafikobjekter kan du bruge .select og  debug.print til .name
Hvis du bruge F8 til at løbe løkken igennem kan du i dokumentet se hvilket grafikobjekt du har fat i og i VBA kan se hvilket navn det har.

Du kan se her hvordan du får fat i det enkelte logo, så du kan navngive det:
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/office/ff839172.aspx
Brug Shapes("gl navn").Name = "Logonavn"
i stedet for Shapes.Count

Jeg håber at det giver dig nogle ideer til at komme viderer - uden al for meget forvirring. Jeg syntes der er mange småting.

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen