Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2017 - 18:16 Der er 4 kommentarer

CMS eller selvkodning?

Hej eksperter
Jeg står nu og har planlagt et ret stort projekt, som skal virke som en online tjeneste på en hjemmeside.

Jeg er dog lidt i tvivl om jeg skal kode det hele selv, eller om jeg skal bruge et CMS system til meget af det, og så måske "bare" lave mit eget them til f.eks. Wordpress.

Jeg er ret nybegynder til kodning, men er klar til at lægge den tid i det som det måtte tage.

Ville enlig høre om der skulle være nogle fordele/ulemper ved begge ting.

Tak på forhånd!
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2017 - 18:25 #1
Det siges at det tager ca. 10 år at mestre noget.

At lave et stort system fra bunden af kræver en mester.

Så logikken er nem:

hvis du kan vente med at det er færdigt til 2027 så
      har du valg mulighed mellem at bygge på noget færdigt eller lave alt selv
ellers
      du har kun en mulighed: bygge på noget færdigt

:-) :-) :-)

Nå spøg til side.

Med de forudsætninger vil jeg klart anbefale at bygge på et CMS. Og ikke bare et tilfældigt CMS men et af de CMS som er nemme at gå til.

WordPress lyder som en oplagt mulighed.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2017 - 21:28 #2
Hej Arne
Tak for din tankevækkende indskydelse.
Tænker du så at man burde lave sit eget Wordpress tema, eller tilføje noget til et allerede færdigt tema?

Har hørt noget om at mange folk med det samme tema nemt kan blive hacket, hvis der findes et sikkerhedshul.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2017 - 21:43 #3
Igen har jeg mere tillid til at teamet bag et udbredt tema får fixet sikkerheshuller end at du får fixet sikkerhedshuller i dit eget.

Men jeg har aldrig arbejde med WordPress, så jeg er noget på bar bund med hensyn til temaer og plugins.

Men lad os se om ikke der kommer input fra nogen med WP erfaring.
Avatar billede leif Seniormester
19. februar 2017 - 10:25 #4
CMS er en mulighed, men det er jo lidt anpå hvad siden skal kunne, jeg har set løsninger forsøgt lavet i CMS, men når man kiggede så var der lavet en del specifikke moduler til lige netop den side da der var funktioner/muligheder som ikke var standard eller et modul til.