Avatar billede 450025 Ekspert
03. februar 2017 - 08:13 Der er 4 kommentarer

Skjermbilde, eller Skjermdump.

Har du nyere type av Word, gjør da følgende.
Sett inn, Oppsett, Skjermbilde. Fil.  lagre som, legg det der det passer,
eks Skrivebord eller Disktopp.

Eldre Word, fins det ikke, en mangelvare ok bruk da  (Snipping Tool,) Utklipsvertøy, Lagre.        Prosedyren er stort sett som overfor.

Vi som skal hjelpe, kan en skjermdump være smart, Både for den som har et problem og for den som skal hjelpe deg,
Jeg har ikke fundet den her i dette hjelpeforum,  skal vi prøve å få den på plass?    Takk til den som får til dette.
Ha en fin dag.

Arne fra Thailand (Hanto 24)
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. februar 2017 - 08:44 #1
Burde denne ikke være oprettet som en guide ?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2017 - 09:37 #2
Hvis man har dropbox/onedrive/google drev eller lignende, så gem billedet der, og vælg deling, og sæt delingslink herind.
Har man ikke en cloud-ting, så brug http://billedeupload.dk/
Skærmdump tages enkelt med 'picpick' (gratis) hvor det også kan klippes til.
http://ngwin.com/picpick
Avatar billede 450025 Ekspert
03. februar 2017 - 11:59 #3
Hei Claes57 Vi møtes igjen flott jeg satte pris på ditt svar, Vi har vel brukt Data begge en stund mange er utrolig flinke, men vi har en garde eldre sådan.

Fra 68 og videre, min underskrift er Arne fra Thailand, det forteller at jeg bor her få hjelp av en Thai da er du ute å kjøre, og der fins mange eldre pensjonister, Danske Svenske Norske, tenk dem har fått et sted å stille sine spørsmål å få hjelp.
Jeg er selv gammal vet problemet, dem gamle vil så  gjerne men å velge å tør er en annen sak.
Dem kommer til meg med sine problem, dem sender mail helle 500 km fra her jeg bor, har lært dem å sette inn skjermdump, jeg ser med en gang (A HA) det fikser jeg, men jeg kan da ikke alt jeg heller, hvorfor tro du jeg ble med i COMPUTERWORLD.
Du ga meg 2 altanativ skal sjekke dem, jeg forklarte min måte og den er helt ok.  Men målet mitt er at folk skriv kort, hva er Problemet?

En enkel Skjermdump kan hjelpe både deg og meg når vi løser oppgavene, i noen tilfelle vil vi oppnå å få en bedre hverdag.

Om man er 89 år ja, men vi dra dem med oss hvis dem har lyst og vilje hvorfor ikke. Jeg er selv 80 jeg tror du forstå hvor jeg vil, nu lære jeg opp en som hadde så lyst på Win10 fra Win7 den var blitt så vrang sa han, han er 82 år bruker nettbank, sender epost, bruker VPN er en gløkk Gubbe det.

Nå mangler vi en enkel oppskrift og kunne fortelle oss hva er problemet, og så plassere vi en skjermdump om det trengs, jeg treng ikke skrive mer nu du vet hvor  jeg vil, (det er her vi stiller Spørsmål)

Arne fra Thailand ( Hanto 24)
Avatar billede 450025 Ekspert
04. februar 2017 - 02:05 #4
http://billedeupload.dk/
http://ngwin.com/picpick

claes57  Takk for linker, for oss er disse helt ok vi driv på lidt høyere plann, men for eldre og brukere med mindre erfaring duker det neppe.

Har dem Word 2010 og nyere er det enkelt med skjermdump, alltanativ Snipping Tool  og brukbart lidt trening takler dem det, men det hjelper lite med skjermbilde hvis dem ikke kan formidle det til oss.

Få det inn på vår spørsmåls- tavle, jeg har personer som bor opp til 100 km fra her jeg bor, jeg reiser ikke ditt å hjelper dem men dem har lært, Noen ord  hva er problemet? noen gange en skjermdump enkelt for begge parter, dem behersker ikke Thai knapt Engelsk,

Og det rare her i Thailand så er der flinke folk på data, men dem fleste har 0 peiling på data på den fronten et uland, det er ikke en jobb jeg har men hjelpe dem eldre som spør er bare artig.

Så Takk om du følger opp denne saken for brukere med lidt mindre erfaring, vi tjener på dette begge, Takk.

Arne fra Thailand (Hanto 24)