Avatar billede ErikHg Ekspert
01. februar 2017 - 15:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Batteri til Acer Aspire 8943G stået af ?

Jeg har en Acer Aspire 8943 G. Jeg ville tænde den men ingenting skete. Jeg satte opladeren til og lod den stå cirka 1 1/2 time. Under opladning kommer der et orange lys i bagerste højre hjørne der hvor strømkablet fra opladeren kommer ind. Jeg tog strømkablet af, og nu startede maskinen som den skulle.
Der var omkring 49 % strøm på nu. Jeg ville gerne have at batteriet var fuldt opladet, så jeg satte igen opladeren til. Nu var der pludselig IKKE noget orange lys. Batteri-ikonet viste heller ingen aktivitet. Kan det være batteriet der er stået af. Maskinen virker som sagt, men det er jo kun en stakket frist indtil batteriet løber tør for strøm. Et nyt batteri koster ca. 550 kr. Har nogen en idé om hvad årsagen kan være vil det være godt.
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. februar 2017 - 15:26 #1
Pröv at tage batteriet af og sät strömforsyningen i. Så kan du se om det er kontakten i laptoppen eller strömforsyningen der er kaput.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. februar 2017 - 16:21 #2
Jeg har prøvet at tage batteriet ud, og derefter sætte strømforsyningen til, uden resultat. Jeg har også prøvet med en anden strømforsyning, med samme resultat - intet liv :-( Det kunne derfor godt se ud til at det er kontakten i pc´en der er synderen.
Det virker bare mærkeligt, da der ikke er sket noget.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. februar 2017 - 18:24 #3
Jeg afmonterede tastaturet, og så at der ved strømstikket i maskinen havde været lidt varmt, så projektet er opgivet. Jeg finder en brugt bærbar i stedet. Den defekte var også købt brugt så skaden er ikke så stor.