Avatar billede pallebrandt Praktikant
29. januar 2017 - 15:31 Der er 7 kommentarer

2 bruger på pc samtidig

Er der nogen der ved om og hvordan man kan havde 2 bruger på samme pc samtidigt. Altså sådan at de har hver deres skærm/tastatur/mus
Den ene arbejder måske i word og den anden i et onlineprogram samtidig ?

Vh
Palle
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2017 - 16:02 #1
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2017 - 16:03 #2
Avatar billede pallebrandt Praktikant
29. januar 2017 - 16:17 #3
Tak Rasmus
er ikke nogen ørn til det her :-)
det vil sige købe og downloade fra microsoft
Samt at finde et sted at købe hardware ?
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2017 - 16:34 #4
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. januar 2017 - 17:24 #5
Glem det, det er en løsning til undervisningsbrug.

En almindelig PC med Windows (klient-version) kan ikke have to brugere aktive på samme tid, så det vil heller ikke være en vej, men...

Hvis det "kun" handler om at den ene bruger PC'en og den anden skal kunne lave noget online, ville det give god mening med en Chromebook:
http://www.edbpriser.dk/computer/baerbar-laptop.aspx?styresystem=%5bGoogle+Chrome+OS%5d&count=10&sort=TotalPrice&rlm=List

Som du kan se, kan det lade sig gøre fra 1.600,-
Til den pris vil jeg ikke spilde tid på at regne sammen på serverløsningen.
Avatar billede pallebrandt Praktikant
29. januar 2017 - 20:02 #6
Det drejer sig om plads
2 skærme nedfældet i bordet og hver sit tastatur og mus
derfor ville en pc være at foretrække til 2 bruger der primært arbejder online
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. januar 2017 - 20:06 #7
Jeg kan kun gentage min melding fra tidligere: Microsoft Multipoint er et fantasifoster i privat sammenhæng, både økonomisk og teknisk.

Så kig hellere på en tablet som enhed #2, hvis det er plads, I mangler.