15. januar 2017 - 15:54Der er
10 kommentarer og 1 løsning
Dropdown med tre funktioner
Hej eksperter
Jeg har lavet en dropdow boks i mit excel ark, den har tre funktioner og referere til en anden celle, dropdown boksen er i celle "D" og referere til celle "C", dropdown boksen består af "Blank", "I gang" og "Afsluttet". i celle "C" har jeg formlen: =HVIS(D2<>"I gang";"Afsluttet";(B2-IDAG()))
Mit problem er, at når celle "D" står på "Blank" så viser celle "C" ikke en blank celle som jeg gerne vil ha det, men istedet viser den "Afsluttet", er der nogen der ved hvordan jeg ændre det?
Den virker langt hen af vejen, min fejl er, at jeg glemt og skrive, at jeg i celle "B" har en dato stående som er en deadline dato, meningen med celle "C" er, at den skal tælle dagene ned til min deadline (celle "B") hvordan får jeg sat det ind i din formel? for den virker som den skal, blot det at ";(B2-IDAG()))" fra min egen formel mangler, og det virker ikke når jeg sætter det ind i din formel :)
Jeg prøver lige at opsumere, det jeg har indtastet nu er følgende formel: =HVIS(OG(D2<>"I gang";D2<>"Afsluttet"); "";B2-IDAG())
Den virker på følgende punkter:
-Den gør cellen "B" blank når jeg sætter min dropdown til "blank" -Den tæller dage ned i celle "C" når jeg ændre min dropdown til "igang" datoen den tæller ned fra er celle "B"
de to overstående er lige præcis det den skal kunne, men har lidt problemer med at få understående til at virke.
Den skriver IKKE "afsluttet" i celle "C" når jeg ændre min dropdown til "afsluttet"
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.