Avatar billede posten Ekspert
03. januar 2017 - 05:57 Der er 17 kommentarer

har en HP ENVY 750-418NO DT kan ikke boot på dvd

hvad skal jeg gøre i bios for jeg boot denne HP ENVY 750-418NO DT
Avatar billede puren Ekspert
03. januar 2017 - 06:03 #1
flyt på boot rækkefølgen
Avatar billede posten Ekspert
03. januar 2017 - 06:26 #2
det er prøvet der er noget sikkerhed der skal fjernes har jeg hørt ved godt når man skal boot på dvd/cdrom at den SKAL  stå øverst det er min barnlærdom det kom ind med
Avatar billede hjolsen Ekspert
03. januar 2017 - 07:24 #3
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. januar 2017 - 07:33 #4
skal boot på dvd/cdrom at den SKAL  stå øverst det er min barnlærdom`???????
Hvad f***** Skal så med en boot manager?
Tænk dig du er ved at installere Windows og du benytter ventetiden til noget andet og du kommer tilbage og den har kørt hele opstart sekvensen igen?
03. januar 2017 - 10:19 #5
#4
Det har han da ret i.
Der har ikke altid været en boot manager.
En god række følger er:
1. FDD
2. CD/DVD
3. USB
4. HDD
5. PXE/NIC
Så behøver du ikke en boot manager :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. januar 2017 - 11:18 #6
Jeg forventer heller ikke at man i dag installerer på maskiner fra langt ind i det forrige århundrede Jeg har trods alt været med siden 1982 med min første Sinclair.og senere Comodore16
Avatar billede posten Ekspert
03. januar 2017 - 19:17 #7
problemet er at jeg ikke får lov til at ændre række følgen på den sprit nye hp men vi vil jo gerne ha win. 10 i den i stedet for 8.1
der må da være én der kender noget til den elektroniske spæring der er i denne bios opsætning
Avatar billede hjolsen Ekspert
03. januar 2017 - 19:35 #8
Hvis win 8.1 fungerer bør du i under indstillinger have et punkt der vedrører avanceret start (genoprettelse) - hvor du har mulighed for at vælge start medie .
Start rækkefølgen i UEFI (bios) styres af en boot manger men kan kun boote fra systemer der understøtter dette (efi disk). Hvis du absolut vil bruge legacy bios (den gamle metode) så kig i bios efter punkter med legacy og secure boot !
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. januar 2017 - 19:55 #9
Kan du komme ind i bios??? så skal du disable secure boot
Avatar billede posten Ekspert
03. januar 2017 - 21:05 #10
#8 problemet i den bios er at jeg ikke kan få den til at starte dvd som 1. valg som er nødvendigt for at ku få en win 10 i stedet for har også prøvet med en usb m. win 10 påregner med jeg kan når jeg får printeren til at køre ku lave et "printscren" af hvad den vil ha for at ku ændre rækkefølgen på den  HP ENVY 750-418NO DT
Avatar billede posten Ekspert
04. januar 2017 - 00:27 #11
#9 kan godt komme i bios men ved ikke hvor jeg finder secure boot
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. januar 2017 - 07:20 #12
Du skal bruge piletasterne Højre/Venstre for menu Op/Ned for menupunkt og F10 for at gemme når du har valgt
http://support.hp.com/gb-en/document/bph07110#bph07110_File
Avatar billede hemberg Forsker
16. januar 2017 - 19:58 #13
der er også den mulighed at du trykker f11 i starten (i stedet for f2 eller delete) Det skulle gerne bevirke at du får en menu hvor du kan vælge hvordan du vil boote (netværk, hdd eller dvd).
Avatar billede posten Ekspert
17. januar 2017 - 10:04 #14
oki det vil jeg så prøve næste gang jeg er ved denne pc
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2017 - 10:40 #15
Du kan også bare starte Win10-installationen fra Windows 8 (med mindre den er helt i stykker) - bare læg dvden/usbstikken i, og start setup op. Der kan du vælge at slette alt på disken
Så er du ud over at skulle ændre boot rækkefølgen, hvis ikke bootmanageren er løsningen
Avatar billede posten Ekspert
11. juli 2020 - 08:30 #16
nu fik jeg den til at boote på min dvd så jeg kommer til at bruge win 10 på den også ved bare ikke hvad der gjorde at jeg fik den "rigtige" opstart så lukker denne
19. juli 2020 - 12:23 #17
:)