Avatar billede posten Ekspert
01. januar 2017 - 00:03 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

ingen lyd på hdmi

jeg har et samsung tv le32b550 som skal køre med en presario cq71 via hdmi har kun lyd på min pc kan ikke sætte dem begge som aktive men har lavet den til at ha 2 skærme
Avatar billede nfssister Forsker
01. januar 2017 - 01:14 #1
Du skal ind i lyde, og sætte HDMI til at være standard lyd hvis det skal komme ud der. Det kan ikke komme ud både på højtalere og HDMI på en gang.
Avatar billede posten Ekspert
01. januar 2017 - 03:10 #2
det er i afspilning jeg skal være én af dem ??
Avatar billede nfssister Forsker
01. januar 2017 - 11:21 #3
Kontrolpanel > Lyde > http://billedeupload.dk/?v=gvEOT.png

Markere den port du vil have til standard og tryk angiv standard i bunden af vinduet :)
Avatar billede posten Ekspert
01. januar 2017 - 11:53 #4
hvad så med min hdmi udgang på pc hvordan ændre jeg den så jeg får fuld skræm på tv'et ??
Avatar billede nfssister Forsker
01. januar 2017 - 12:06 #5
Du skal lede efter noget der hedder over-scan eller PC - ikke forveksle med PC input.
over-scan sørger for at du kan styre indstillingerne på opløsningen manuelt, og PC gør at den kører med gængse standard opløsninger, også kendt som 1:1.

Men prøve at sæt din opløsning på PC'en til XXXX x 720p - og se om det ikke kommer på tæt på.
Avatar billede posten Ekspert
01. januar 2017 - 17:18 #6
jo men hvor finder jeg det i den hp pc en cq71
Avatar billede nfssister Forsker
01. januar 2017 - 18:48 #7
Højreklik på skrivebordet og vælg skærmindstillinger og så tryk avanceret skærm indstillinger. Så kan du vælge nogle forskellige opløsninger til din HDMI skærm
Avatar billede posten Ekspert
01. januar 2017 - 20:08 #8
oki har fået det til at virke nu