Tilføj ordrelinie ud fra afkrydsning
Jeg har lavet et hovedark i excel hvor man via drop down liste, kan vælge antal af vare. Den opdatere automatisk prisen samt kundedata igennem alle ark, men har ellers et varenr, så en varetekst, (antal i dropdown), pris, og total.Mit spørgsmål går på, hvordan jeg nemmest laver en samlet ordre side/ark, hvor linierne automatisk tilføjes efter hånden som de vælges.
Der kan fx være 7 ud af 20 vare valgt, som skal med på ordresiden/arket (det er dette der printes)
Som bonus spørgsmål, skal der ud for hver vare kunne gives en ekstra rabat, fx 50%, men kun på denne linie. Altså skal der være et felt mere, hvor en rabat kan skrives ind på en eller anden sjov facon.
Normalt kopieres arket til brug for hver ny kunde, så det udfyldes kun 1 gang.
Se evt dette spørgsmål for at detaljer om projektet. http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1014053
Min umiddelbare tanke gik på noget vlookup eller lign, men har ingen ide om hvordan det skal samles i en fin lille formel. Help Please:)