Avatar billede McCloud Novice
11. november 2016 - 11:35 Der er 11 kommentarer

Serveradgang med mobilt bredbånd

Jeg kan ikke få ekstern adgang til mine servere i det kontorhotel hvor jeg har firma. Overvejede en mobil bredbåndsløsning, men kan ikke finde nogen der giver mulighed for at åbne porte.
Har I erfaringer med dette? Jeg skal bruge RDP udefra.
Datamængden er ikke særlig stor.
Avatar billede McCloud Novice
11. november 2016 - 12:07 #2
Tak Claes57, Ved ikke om jeg udtrykte mig forkert.
Jeg har router, men jeg kan ikke finde en udbyder af mobil bredbånd der tillader at åbne indgående porte og gerne fast IP.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. november 2016 - 12:16 #3
så giver jeg fortabt - men fast ip på mobil-nettet får du ikke.
Avatar billede Mikkel Clement Seniormester
15. november 2016 - 11:19 #4
Hej McCloud, har du overvejet at bruge et fjernstyringsprogram, som teamviewer eller GoToAssist og så tilgå resten af netværket derfra? Det vil virke uanset forbindelsen - så længe der er en forbindelse selvfølgelig ;)

Mvh Mikkel
https://lighthousetech.dk/
Avatar billede McCloud Novice
15. november 2016 - 11:50 #5
Hej Mikkel,

Det er sådan vi gør i dag, men der er et ønske om at brugere skal kunne tilgå uden at installere software på egen PC. Min tanke var så at maile de brugere der skal på en fil med RDP-link.
I øjeblikket går mine tanker på at lave en udgående VPN forbindelse til en PC uden for huset med fast IP og herfra route tilbage via VPN til de 3 PC der skal forbindes til.
Avatar billede puren Ekspert
22. november 2016 - 00:06 #6
på det kontorhotel må du da kunne få din egen forbindelse eller som minst din egen ip og så lave portfortward på den....
Avatar billede leif Seniormester
29. november 2016 - 20:36 #7
Min første tanke: Har du snakket med det kontorhotel hvor du også har dine servere ?

Min anden tanke: Det er muligt at få statisk ip på mobil forbindelser (har dog aldrig testet om indgående trafik er muligt), men statisk ip er ikke noget der reklameres med men kan oftes laves ved kontakt til erhvervsafdelingerne.
Avatar billede Michael Kjærsgård Praktikant
25. december 2016 - 21:41 #8
Hvis du endnu ikke har fået løst problemet, så kig på https://www.telenor.dk/erhverv/kundeservice/mobilt-bredband/abonnementer-og-priser/erhvervs-apn/ - det kan hvad du ønsker.
Avatar billede McCloud Novice
26. december 2016 - 08:33 #9
Telenor løsning er det jeg søger. Ved ikke hvad de mener med minimum 16stk. ved Mobilt bredbånd med fast IP.
Problemet med øvrige løsninger er at man ikke kan få åbnet indgående porte på mobil bredbånd.
Jeg undersøger Telenor og melder tilbage.
Avatar billede Michael Kjærsgård Praktikant
26. december 2016 - 10:35 #10
Produktet  med fast IP er mest henvendt til virksomheder med flere enheder der har behov for statisk IP, og det er valgt at det kun sælges i min. /28-blokke (og altså 16 x 29 kr./mnd.).

Hvis du kun har 1 eller få servere hvor du har dette behov, vil det måske være bedre at se på om du kan lave en løsning med Erhvervs APN (5 kr./mnd.) og f.eks. DynDNS. Erhvervs APN har også alle porte åbnet ind, men du kan risikere at få en anden IP ved næste tilslutning hvis du har haft forbindelsen afbrudt i længere tid.
OBS - Teknisk begrænsning ved Erhbervs APN: Hvis klienten du laver rdp FRA også er på Telenor Mobilt Bredbånd KAN der opleves manglende hul igennem - forventes løst i starten af det nye år.
Avatar billede McCloud Novice
29. december 2016 - 09:52 #11
Tak Michael,
Dynamisk IP går og DynDNS er ikke noget problem.
Jeg tjekker op på erhvervs APN,
Tak.