Avatar billede Engelund Praktikant
01. november 2016 - 21:31 Der er 15 kommentarer

Høj cpu forbrug??

Hej. Jeg skriver angående min computer. Jeg formaterede den i går men den kører med næsten 100% i cpu forbrug trods for der intet er åben og da jeg lige har formateret den ligger der intet på den. Er den færdig eller er der noget man kan gøre for at gøre det bedre? På forhånd tak.
Hilsen Søren
Avatar billede kurtba Ekspert
02. november 2016 - 00:42 #1
Der hvor du kan se cpu forbruget kan du vel også se, hvad det er der bruger resourcerne. Ellers gå ind i Joblisten og se under processer.
Der kan du se alt det, som bruger cpu kraft, samt hvor meget de bruger.
Så kan du måske få en ide om, hvor fejlen ligger.
Avatar billede INK Ekspert
02. november 2016 - 04:07 #2
Den er formentlig i gang med at opdatere. Hvis det er Win10, kan du se under indstillinger og opdatering. Lad den stå i nogle timer, så den kan opdatere færdig.
Avatar billede Engelund Praktikant
02. november 2016 - 09:28 #3
Ja jeg har en battlenet App åben som tager meget. Jeg forstår dog ikke hvorfor den tager så meget. Den burde jo ikke køre på fuld skrald bare pga den. Det er Windows 7 så den er ikke ved at opdatere.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2016 - 11:53 #4
også win7 kan opdatere - i hvert  fald søge efter opdateringer...
Hvis du har battlenet, hvad sker der så, når du lukker for det?
Avatar billede Engelund Praktikant
02. november 2016 - 13:54 #5
Ja men den opdatere ikke. Den falder lidt. Men ligger stadig på 70-80
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2016 - 14:04 #6
Du skrev, at du har formateret den i går - har du også installeret alle drivere på den, eller bare taget standard-driverne? (det kunne også være en grund for høj cpu-brug) - også kan du prøve at slukke for netkortet og genstarte maskinen (så kan den i hvert fald ikke håndtere opdateringer - heller ikke i baggrunden)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2016 - 16:37 #7
Når du formaterer vil den jo automatisk forsøge at hente opdateringer. Denne process alene vil sikkert tage ca 50% af din cpu kraft plus noget ram.
Og virker Windows update ikke rigtigt bliver det blot værre med forbruget.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2016 - 16:39 #8
Går du i joblisten kan du se processen som en svchost tjeneste.
Avatar billede Engelund Praktikant
02. november 2016 - 17:35 #9
Jeg har hentet driver til grafik. Er der flere? Ja det kan jeg godt se. Jeg må prøve at få den opdateret i aften
Avatar billede Engelund Praktikant
02. november 2016 - 20:54 #10
Kan det betale sig at hente windows 10 til den og ville den kunne køre med dette?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2016 - 15:58 #11
Du kommer jo til at betale for en licens, når du ikke har brugt den gratis mulighed der var. Om den virker optimalt kan man ikke vide før man prøver. Normalt har man 3 dage før man skal aktivere den.

Låser den i Windows Update, eller hvordan går det med opdateringer til Win 7?
Avatar billede Engelund Praktikant
03. november 2016 - 16:33 #12
Tja jeg prøvede i går men den kunne ikke hente windows 10.
Ja den bliver bare ved med at skrive: søger efter opdateringer. Der står den fast og intet sker der. Prøvede at installere diablo 3 som jeg spiller på min kærestes computer som er mindre end min og der kørte det fint. Så der er noget galt med min egen. Har bare ikke så meget forstand på det :/
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2016 - 16:40 #13
Vedr Windows Update til Win 7 er der måske hjælp ehr:
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1013435?k=8236544

Der er to links i indlægget
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2016 - 16:42 #14
Avatar billede INK Ekspert
03. november 2016 - 19:25 #15
Hvis du vil installere Windows10 har poko1 i dette link lavet en fortræffelig anvisning på dette. Du skal lave et USB stick med programmet, og så følge anvisningen.
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1013575