31. oktober 2016 - 14:04 Der er 36 kommentarer og
2 løsninger

Pass(w)ord til WINDOWS 10

Min datter har en Packard Bell (elendig maskine kører ikke standard  KØB DEN IKKE !),  hvor hun nogen gange har forsøgt at installere en Windows 10 fra en autoriseret Dongel, købt hos en lokal WINDOWS forhandler.

3. gang  lykkedes det hende at få den installeret, men var ikke tilfreds, så hun overlod problemet til mig.

Jeg formatterede harddisken (SATA 320 Gb disk) og prøvede at installere den. Om jeg er bedre eller ej ved jeg ikke men efter 2. forsøg kom den ind uden at melde om pass(w)ord.

Så nu har jeg en WINDOWS-10 på datterens (¤%¤%¤%"#####) maskine, uden et pass(w)ord spm jeg har skabt, men bruger USERDEFAULT0 som LOgin.

Jeg har ikke noget sted på donglen kunne finde noget om USERDEFAULT0, så kan nogen hjælpe mig med et pass(w)ord til denne bruger.

Kristian
Avatar billede CRKrogh Ekspert
31. oktober 2016 - 14:14 #1
Jeg synes ikke rigtigt det lyder som det er en "standard" Windows, I har fået fra jeres lokale Windows-forhandler.

Jeg ville nok hente en autoriseret Windows fra Microsoft via deres eget Media Creation Tool, som kan hentes her:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Dette værktøj kan hente den rigtige ISO og lægge den på en USB-nøgle eller DVD-skive.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2016 - 14:44 #2
Det hedder vist "USER DEFAULT 0" Der er noget om problemet her:
http://windowsreport.com/defaultuser0-user-account-windows-10/
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2016 - 15:02 #3
Ps. Under installation af 8.1 og formodentlig også 10, kan man vælge, at undlade password, ved at benytte noget som hedder - Kan ikke benytte den mulighed nu - eller noget i den retning, så får man bare en lokal konto, og kan så, efter install, lave et password. Eller vælge 3parts password. Windows eget password kan nemt afsløres. Det er bare, at søge på nettet. Jeg bruger selv denne:
http://download.cnet.com/Lock-My-PC-Free-Edition/3000-2144_4-76169957.html
Kaspersky fandt ingen virus og bruger tilliden er 85%
Og hverken Malwarebyte eller Superantispyware fandt noget "snavs"
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. oktober 2016 - 15:31 #4
Her kan du oprette en konto med Password!
https://billedeupload.dk/images/ab3WR.jpg
og her.
En vejledning til at fremstille en USB eller DVD til Windows 10
http://www.filedropper.com/sdankanduhenteoginstallerewindows10_1
31. oktober 2016 - 16:05 #5
Indledningsvis:    JO, det er en rigtig "WINDOWS" dongel.

2:  Det er korrekt - det er  "USER DEFAULT 0"  // defaultuser0 som fremkommer efter en tid på maskinen. (ikke som jeg skrev tidligere !)

Harb downloaded en version (claes57  / tak for det) og prøver igen med DVD og produktnøgle fra DONGEL.

Melder tilbage senere....

Kristian
07. november 2016 - 12:50 #6
HEJ,

Undskyld ventettiden.

Det viser sig (næsten selvfølgeligt (set i klogskabens baglys)) at denne maskine er konstrueret til WIN 7 ( 8.1) og derfor ikke naturligt kan bruge win-10. ((Lyder som et paradoks, men sådan er det.. !))

Så vi kaster håndklædet i ringen ((bander visse personer til et sted der er meget varmt, især den forhandler, som lokkede os til at købe en WIN-10 dongel))  og geninstallerer win-8.1. og lader den win-10 stå til der kommer en ny maskine ind i familien.

MEN I SKAL ALLE HAVE EN UVURDERLIG TAK FOR JERES HJÆLP.

Kristian
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2016 - 13:23 #7
Kan maskinen køre 8.1 kan den også køre 10. Men der kan være nogle drivere, som skal opdateres. I den gratis opgraderings til 10 kampagne som har kørt, opgraderede, de fleste fra 7 eller 8.1. Det samme har jeg gjort på 2 diske, helt uden problemer. Så noget må være kikset for jer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. november 2016 - 13:46 #8
Jeg tillader mig at ville give samme svar som valby1
07. november 2016 - 14:53 #9
HEJ,

(På en måde glæder det mig at jeg er galt på den...  og på en måde ikke... ! )

Def første vi gjorde var (læs : mig) at formattere SATA-disken på anden maskine,
så den var 100 pct. ren (ingen boot-partition - ingen ting), derefter bootede vi PB'en og satte den, således at den kunne boote på en USB-disk (win. 10).

Vi valgte da 64-bits, da Win.81 var på 64 bits.

Den spillede så det var en lyst og installerede filer så det var en lyst. men efter 1. restart gik den i sort / (= blåt).    Og der blev den .....  Ny genstart gav UserDefault0 (og ikke som jeg skrev tidligere - ) og her er den endnu ....

At vi (læs jeg) har gjort et eller andet galt er klart som blæk og åbenbart som en Nybegynder /det er osse mig  åbenbart !  (suk)) , men hvad det er jeg gør forkert kan jeg simpelt hen ikke få ind i ho'det...

Så der modtager jeg gerne installationshjælp!

Kristian
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2016 - 20:00 #10
Det kørte altså fint, men ville ikke genstarte? Det er muligt, at disken med windows ikke bliver fundet. Prøv under boot, så snart logoet vises, at tappe med fingeren på F12. Der skulle så gerne dukke en boot menu. Hvis disken står der, kan du vælge den.
07. november 2016 - 22:44 #11
TAKKER MANGE GANGE....

Prøver og melder tilbage ..

KR
07. november 2016 - 23:41 #12
Hej Igen,

Jeg er imponeret.

Startede op og da WIN-logoet kom trykkede jeg F12 og der skete ingen ting ......
Tilsyneladende.

For efter ca. 2 - 1/2 minut senere begynde den at skrive tekst til mig. Fornuftig tekst.

Noget som tydede på at den faktisk var i gang med at enten reparere en WIn eller også at færdiginstallere det, den ikke fik 1. gang.  Og da den så efter en masse tid (sikkert kun 1- 1 1/2 minut - men ventetid er LAAAAAAAAAAAAAAANG) gav mig mulighed for at indskrive et brugernavn og et pasord vidste jeg at nu var den hjemme.

Og da jeg endda kunne logge ind og få det karakteristiske W-10 billede . Ja da blev der megen lykke i det lille hjem.

Så kort fortalt: NU kører det.  Og det synes jeg du bør honoreres for - men hvordan gør jeg det (i gamle dage kunne du få point, det kan du ikke mere .... )

Men ihvertfald :    EN MILLIØRD TAK (en milliørd er et tal mellem 0 og uendelig efter brugerens eget valg ...)    og ligeså mange fra datteren (sku' jeg hilse og sige) ..

KRistian
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. november 2016 - 07:52 #13
Nej Du kan ikke mere give point men du kan trykke på løsning / løsninger på dem/den  der har hjulpet dig til dit vellykkede resultat.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. november 2016 - 09:09 #14
Skulle du ikke lige markere Valby1 som en af løsningerne.?
08. november 2016 - 10:27 #15
HEj,

AD #14  ville jeg også gøre, hvis han skrev en kommentar (ellers ville jeg give ham en tidligere..)

Men bortset fra det:

HVAD TROR I DEN (¤%¤%¤%#!"#¤##) MASKINE SATTE SOM USER HER TIL MORGEN.....

Gætter I på UserDefault0  har I GANSKE RET ...  !

(og F12 -løsningen fungerede IKKE mere  !)

(har prøvet at RE-installere W-10, men det gir (igen) en UserDefault0 (suk og suk og suk .......  og suk).

(Kender I nogen som vil købe et billigt stykke Isenkram ? )

Kristian
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2016 - 11:08 #16
Hej igen. Surt show! Den dongle du installerer fra, hvor gammel er den?
Windows 10 er ikke noget vidunder, og Microsoft har måtte rette en masse med opdateringer. Det UserDefault0  har jeg aldrig set.
Jeg vil foreslå, at du laver en nyinstallation fra Microsoft. Hvis der er noget på disken som skal gemmes, så lav en backup.
Under installlationen bør du slette hele disken - altså ikke bare formater - og derefter oprette en ny prtition på ca. 80GB. og overlad resten til Microsoft.
Poko1 har i #4 lagt en vejledning, men den er desværre ikke tilgængelig for downlods.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. november 2016 - 11:24 #17
Vejledningen i #4 henter den nyeste Windows 10 det er blot at sætte en  USB på Min 4 GB i og derpå køre hele vejen Alle data på USB slettes så hvis du har noget der så gem først!
08. november 2016 - 11:37 #18
HEJ,

Det er en win-10 HOME dongle. Købt for mindre end 4 måneder siden. Den blev købt netop til denne maskine, da datteren gerne ville have opdateret til WIN -10  (troede hun).

Har været inde på PB's sider og søgt netop på denne Maskine (PB Easynote) og der er ingen ting specielt om denne.  Men det der undrer mig noget, er at den kørte upåklageligt i ca. 2 timer i aftes (uden internet -overhovedet). Og så startedede cirkus'et igen her til morgen.  Så virus / malware (medmindre MS selv genererer noget!) er 100,0000 pct. udelukket.

(VI VAR IKKE PÅ INTERNET OVERHOVEDET - vi har et trådløst net, men det var IKKE tilsluttet (jeg er adm. så jeg ved, vi ikke var på ) ).

Det jeg vil prøve nu, er at genformattere disken (på anden maskine - tager ca. 1 1/2 time) og geninstallere WIN-10 (ca. 10. gang).

Har undersøgt for HW-drivere, men det virker som om de drivere jeg allerede har, (på DVD) er de rigtige.

Men som sagt jeg prøver igen.......

Datteren meddeler mig netop nu, at nu tager hun i byen og køber en LENOVO laptop med W-10 og så kan jeg "overtage det gamle l..." (rimer på  gjort).

Men det irriterer min professionalisme at den IKKE vil køre....

KR
08. november 2016 - 11:40 #19
POKO  #4:

Så først din vejledning efter jeg havde skrevet mit indlæg.    Prøver det.

10000 Tak (foreløbigt)...
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2016 - 11:47 #20
@poko1 Beklager at jeg troede at din fil ikke var tilgængelig. Det viste sig, at det igen var mit D-drev (intern ekstra disk) som ikke kunne tilgås. Fik fejlen rettet.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2016 - 12:02 #21
08. november 2016 - 12:06 #22
HEJ

#17:    Hvis der ER fejl på den dongle, ja så bliver datteren glad, for da skal vi have den enten byttet (garanti) eller penge retur...

Men vi får se...
08. november 2016 - 12:30 #23
HEJ,

@POKO:

Prøvede dit link i  #4.  Det kører ikke hos mig (og jeg tror det er fordi jeg stadig kører XP sp 3 (32 bits)) på min internet maskine. Årsagen er at jeg har noget software, som jeg tror ikke kan klare 64 bits (omend maskiinen kan).  Og jeg har ikke råd/tid til at geninstallere hele programpakken  hvis det viser sig at jeg har ret.... (og for at være ærlig jeg har ikke den store lyst til at prøve..)

KR
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. november 2016 - 12:52 #24
Så brug mit link på din datters nye Lenovo når den kører! :-)
Ps. mit link virker har hjulpet utallige her på Eksperten!
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2016 - 12:56 #25
Med henvisning ti #6 så forstår jeg ikke et dyd. Er det 2 forskellige maskiner vi taler om? Du skriver jo, at maskinen kan køre windows 7 (8.1) Hvor kommer XP så ind i billedet?
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. november 2016 - 12:58 #26
I øvrigt tar det højst et par minutter at formatere en HDD-Disk i diskmanageren.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2016 - 13:16 #27
Enig med #25 En almindelig formatering må ikke tage så lang tid. Er du sikker på, at harddisken er i orden?
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2016 - 13:18 #28
Prøv at checke den disk med http://www.hdsentinel.com/download.php
Man kan godt prøve uden at købe. Jeg har den for øvrigt selv.
08. november 2016 - 13:40 #29
HEJ,

Lad mig lige rette en misforståelse ud:

Min datters EKS maskine er en PACKARD Bell (PB)  og jeg har flere maskiner. 2  Lenovo Stationære (som de primære), den ene kører jeg Internet fra (den anden bruger jeg til udvikling // Delphi ) . (XP sp3  32 bits - begge // omend de begge er 64 bis maskiner).

PB er en 64 bits maskine LAPTOP.    Og den har en SATA-Disk på 320 GB (3 1/2 tomme).  Der er ikke noget OP-sys på maskinen nu, og derfor  må jeg formattere den på den ANDEN Lenovo. W-10 donglen kan IKKE formattere disken .

Hvis dette er en fejl på DONGLEN kan jeg gå ned og få den byttet /penge retur ?

Men uanset er jeg i gang med gen-installationen.  (Håber det bedste.. )

KR
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. november 2016 - 13:56 #30
Jeg tror nu ikke USB-donglen har fejl som sådan (logisk / fysisk) - det handler nok mere om indholdet.

Hent en frisk version direkte fra Microsoft:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Tryk på "Download værktøjet nu" og følg vejledningen. Når den er færdig, sætter du USB-donglen i din laptop, booter fra den og installerer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. november 2016 - 14:12 #31
#30 Det er jo nøjagtigt det der sker hvis han bruger min vejledning i #6
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. november 2016 - 14:39 #32
Det skal kunne virke jeg har for lidt siden ringet til en hvor jeg har lagt Windows 10 Pro på en Easynote TM-82 for nogle måneder siden og bedt ham sende dette billede!
og den kører endnu! I øvrigt er det en ACER Group Labtop.
https://billedeupload.dk/images/LldIj.jpg
08. november 2016 - 14:55 #33
HEJ

Så billedet.  Og jeg så den kørte 2 timer i går aftes upåklageligt  jf. indlæg #16) .

Jeg ved ikke hva' hulen der er med den tossede maskine...

( Er den blevet besat af små drilledjævle ?  ) - Nej selvfølgelig ikke, selv om jeg begynder at tro det....

Men er begyndt 100,00 pct. forfra.  Checker alt - disk, hw-drivere, dongel -- alt...

Selv win-downloaded...

Kristian
09. november 2016 - 21:10 #34
HEJ,

Nu er det nok.

Den (alverdens eder og forbandelser samt  ditto gange 2) Packard Bell ryger nu på den første og den nærmeste skrot-bunke.....

Datters nye Lenovo kører WIN-10 som en drøm og hun er tilfreds udover alle grænser (en fryd for øjet og det smil hun har på ansigtet står i den i grad imodstid til det jeg har når jeg ser på (se 1. afsnit) maskine ).

Den VIL bare ikke ...

LOW-formatterede hdd'en. Checkede driver på internettet hos PB. Downloadede et par nye driver (opdateringer primært).

Håbede det bedste, men nej.    Får UserDefaulto - nærmest som Default  og jeg gider ikke F12- løsningen hver eneste gang.

Så når I læser dette er det stykke (1. afsnit igen) isenkram på vej mod sit definitivt sidste opholdssted.  Køre DOS 6.22 som en drøm - Kan heller ikke klare WIN-98...

Jeg ORKER IKKE MERE....

Prøvede 5 gange i dag - samme resultat.

FArvel PACKARD BELL Easynote (!!)  (burde være SHIT-note) måtte du dø længe og inderligt.

Men uanset dette, Jeg kan ikke takke jeg nok for den indsats i har gjort alle sammen. Hvis i kommenterer får I en MARKER SOM LØSNING alle sammen ellers går jeg tilbage og honorerer jer der..

KRistian
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2016 - 21:29 #35
Stakkels mand! Jeg føler med dig. Men vent nu til i overmorgen med udsmidningen.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2016 - 21:35 #36
Ps. Har du prøvet at oprette Ny bruger og give den admin rettigheder?
09. november 2016 - 22:15 #37
Jeg kommer overhovedet ikke ind i det %&%¤%.

Giver mig en userdef,,0 - (den er jeg ret træt af efterhånden)  og så er jeg DØD  (og maskinen er osse (omend jeg først smider den på lørdag !- men så er den FG*me osse død..... (selv om rådet om at vente lidt med at  stritte den ud blve "bønhørt" )  (hehe)...

KR
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2016 - 22:19 #38
Ok :-)