29. oktober 2016 - 15:01Der er
5 kommentarer og 1 løsning
Problemer med at boote efter opdateringer til WIN 10
Efter at have installeret et par anbefalede opdateringer, vil min computer slet ikke boote op som på normal vis. Det er desværre ikke første gang jeg prøvet dette. De andre gange er problemet gået i sig selv, efter at jeg har afkoblet batteriet og sat det i igen. Det har jeg også forsøgt denne gang, men det har ingen effekt.
Hertil skal tilføjes, at jeg sidste år inden nytår opgraderede min computer til Windows 10, efter at have hørt mig ad lidt rundt omkring, var der flere der mente, at jeg sagtens kunne opdatere - også ud fra mine systeminformationer. Det har som sådan også virket fint - der har været lidt fejl og mangler, men det var også på begynderstadiet, og kører egentlig super fint nu. Men dette er 3. gang at jeg oplever ovenstående problem efter installation af opdateringer.
Lige lidt info:
- PC: Sony Vaio - Processor: Intel Core i3 (2.10 GHz) - Hukommelse: 4.00 GB - Systemtype: 64-bit OS - System: Windows 10
Når min computer starter op igen efter opdateringerne er blevet installerede, kommer den med følgende melding på skærmen (ville gerne have linket et billede, men nu bliver det sådan her):
Nej jeg mener et installations medie som DVD fller USB som du starter fra og efter Sprogvalg kommer der i nederste venstre hjørne mulighed fur at repparere
Tak for dit forslag, jeg fandt dog en anden løsning som virkede. Når jeg bootede computeren, kom den først op med det sædvanlige start screen, hvor det blå Windows 10 logo kommer frem samt et lille hjul der loader. Herefter gik den direkte i gang med Watch Dog initialization, og her blev den stående - lige meget om jeg slukkede for computeren og pillede batteriet fra i flere tidsintervaller, som andre havde foreslået eller bare rebootede et utal af gange.
Jeg fandt løsningen til sidst. Når man starter computeren op og den booter, prøvede jeg at slukke den 3 gange, så gik den automatisk i "startup recovery". Her til kan man vælge fejlsøgning og derefter avancerede indstillinger. Her vælger man "start up settings" og genstarter herefter computeren. Når den booter op igen, kommer der nogle forskellige valgmuligheder op. Her vælger man nr. 5 på listen, som hedder sikker tilstand med netværk. Når man er i "safe mode", forbinder man til internettet. Fejlen som forårsager, at computeren ikke kan boote normalt, skyldtes åbenbart en beskadiget fil fra AVG, og derved henter man AVG removal tool fra deres hjemmeside, og kører den - den fjerner så alt det software der ligger fra AVG - dette kræver at computeren rebooter et par gange, indtil det er fjernet. Når det er gjort vil computeren boote som normalt igen. Jeg kan nu slukke og boote til det normale Windows 10 igen.
Jeg er helt enig i #5 og også i vejledningen poko1 kom med.
Hvis du ikke har har et medie at reparere med, er det en god ide at hente et. Denne gang kunne du løse problemet fordi det ikke var en fejl i selve Windows der var skylden, men AVG Antivirus. Næste gang er det måske i Windows fejlen ligger, og så skal du bruge et installations medie for at kunne reparere computeren da den skal bruge filer fra mediet.
Synes godt om
2 synes godt om dette
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.