Avatar billede Xs_Razr Seniormester
29. oktober 2016 - 15:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at boote efter opdateringer til WIN 10

Efter at have installeret et par anbefalede opdateringer, vil min computer slet ikke boote op som på normal vis. Det er desværre ikke første gang jeg prøvet dette. De andre gange er problemet gået i sig selv, efter at jeg har afkoblet batteriet og sat det i igen. Det har jeg også forsøgt denne gang, men det har ingen effekt.

Hertil skal tilføjes, at jeg sidste år inden nytår opgraderede min computer til Windows 10, efter at have hørt mig ad lidt rundt omkring, var der flere der mente, at jeg sagtens kunne opdatere - også ud fra mine systeminformationer. Det har som sådan også virket fint - der har været lidt fejl og mangler, men det var også på begynderstadiet, og kører egentlig super fint nu. Men dette er 3. gang at jeg oplever ovenstående problem efter installation af opdateringer.

Lige lidt info:

- PC: Sony Vaio
- Processor: Intel Core i3 (2.10 GHz)
- Hukommelse: 4.00 GB
- Systemtype: 64-bit OS
- System: Windows 10

Når min computer starter op igen efter opdateringerne er blevet installerede, kommer den med følgende melding på skærmen (ville gerne have linket et billede, men nu bliver det sådan her):

2016 - 20 - 29 14:33:51.065 Phase 0 : Starting Watch Dog Initialization
2016 - 20 - 29 14:33:51.261 Phase 0 : Loading Config... (roots krnl, setup)
2016 - 20 - 29 14:33:51.339 Phase 0 : Pre initialization events.
2016 - 20 - 29 14:33:51.556 Phase 0 : Creating Watch Dog dynamic key list.
2016 - 20 - 29 14:33:51.753 Phase 0 : subsystems initialization.
2016 - 20 - 29 14:33:52.114 Phase 0 : finished.
2016 - 20 - 29 14:33:52.250 Phase 0 : Initialize components  ...
2016 - 20 - 29 14:33:52.871 Phase 0 : Starting reactor ...
2016 - 20 - 29 14:33:52.871 Phase 0 : Starting components ...
2016 - 20 - 29 14:33:53.058 Phase 0 : Starting internal subsystems ...
2016 - 20 - 29 14:33:52.234 Phase 0 : Starting command channels ...
2016 - 20 - 29 14:33:52.234 Phase 0 : Srm start actions ...
2016 - 20 - 29 14:33:52.294 Phase 0 : Starting external subsystems ...
2016 - 20 - 29 14:33:52.303 Phase 0 : finished.

Når den har kørt ovenstående, bliver den bare stående med samme screen indtil jeg foretager mig noget andet.

Håber der er nogen af jer der kan hjælpe!

Tak på forhånd.

/Lasse
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. oktober 2016 - 15:08 #1
Har du et installations medie ? Prøv at køre en Reparation derfra
Avatar billede Xs_Razr Seniormester
29. oktober 2016 - 15:10 #2
Du tænker om jeg har taget backup, og har det liggende på en evt. harddisk eller usb, og så køre reparation fra den?
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. oktober 2016 - 15:16 #3
Nej jeg mener et installations medie som DVD fller USB som du starter fra og efter Sprogvalg kommer der i nederste venstre hjørne mulighed fur at repparere
Avatar billede Xs_Razr Seniormester
30. oktober 2016 - 12:14 #4
@poko1

Tak for dit forslag, jeg fandt dog en anden løsning som virkede. Når jeg bootede computeren, kom den først op med det sædvanlige start screen, hvor det blå Windows 10 logo kommer frem samt et lille hjul der loader. Herefter gik den direkte i gang med Watch Dog initialization, og her blev den stående - lige meget om jeg slukkede for computeren og pillede batteriet fra i flere tidsintervaller, som andre havde foreslået eller bare rebootede et utal af gange.

Jeg fandt løsningen til sidst. Når man starter computeren op og den booter, prøvede jeg at slukke den 3 gange, så gik den automatisk i "startup recovery". Her til kan man vælge fejlsøgning og derefter avancerede indstillinger. Her vælger man "start up settings" og genstarter herefter computeren. Når den booter op igen, kommer der nogle forskellige valgmuligheder op. Her vælger man nr. 5 på listen, som hedder sikker tilstand med netværk. Når man er i "safe mode", forbinder man til internettet. Fejlen som forårsager, at computeren ikke kan boote normalt, skyldtes åbenbart en beskadiget fil fra AVG, og derved henter man AVG removal tool fra deres hjemmeside, og kører den - den fjerner så alt det software der ligger fra AVG - dette kræver at computeren rebooter et par gange, indtil det er fjernet. Når det er gjort vil computeren boote som normalt igen. Jeg kan nu slukke og boote til det normale Windows 10 igen.

Jeg takker alligevel for dit forslag!
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. oktober 2016 - 12:33 #5
Jeg takker alligevel for dit forslag!
Havde nu også løst det der var nu kommet de samme valg.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. oktober 2016 - 16:45 #6
Jeg er helt enig i #5 og også i vejledningen poko1 kom med.

Hvis du ikke har har et medie at reparere med, er det en god ide at hente et. Denne gang kunne du løse problemet fordi det ikke var en fejl i selve Windows der var skylden, men AVG Antivirus.
Næste gang er det måske i Windows fejlen ligger, og så skal du bruge et installations medie for at kunne reparere computeren da den skal bruge filer fra mediet.