Avatar billede JeanJensendk Juniormester
07. september 2016 - 13:32 Der er 6 kommentarer

Beregningsformular i PDF

Hejsa.

Jeg har en ganske simpel formular i Excel, som jeg ønsker at gemme som PDF, men så der stadig kan udfyldes diverse felter, og disse beregnes (præcis som det sker i Excel).

Jeg har i Adobe Acrobat Pro DC forsøgt at importere min .xlsx men det er der gået totalt ged i...

Nogen der ved hvordan jeg får mit Excel-ark gemt som PDF, så der stadig er felter der kan tastes i, og mine formler beregner hvad der skal beregnes?
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. september 2016 - 13:54 #1
Jeg svarer lige som jeg har forstand. Men kunne det tænkes at Adobe PDF ikke kan lave en import direkte af excel-ark og deres underliggende formularer?
Men at du bliver nød til at lave en formular direkte i PDF og lave beregningen der i ?
For som jeg læser det ,så kan du godt lave formularer osv i pdf.
Avatar billede JeanJensendk Juniormester
07. september 2016 - 14:14 #2
Mjoo - jeg kan til dels godt lave formularen i Acrobat, jeg kan dog ikke få den til at lave selve beregningen...

I Excel har jeg følgende formel i F9: =E9/C9*D9
Brugeren skal udfylde E9 i alle de rækker der ønskes, og det endelige facit af formularen er summen af kolonne F.

I Acrobat kan jeg godt nok klaske alle de felter ind jeg føler for - og navngive dem så det er overskueligt. Det kniber dog med at lave ovenstående beregning...
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. september 2016 - 14:20 #3
Jeg er ikke hjemmevant i PDF, så kan desværre ikke give mere hjælp.
Men læste man skulle kunne bruge javascript til at lave beregninger eller lign.
Google lidt på emnet og se om ikke det kan løses. :)
Held og lykke.
Avatar billede JeanJensendk Juniormester
07. september 2016 - 14:52 #4
Jo tak - mange tak!

Når jeg i Acrobat prøver at definere feltet og trykker på "Vælg" (i dette skærmbillede):
http://i65.tinypic.com/2v145kg.png
- kan jeg ikke markere nogle af de tilgængelige felter.

Jeg havde håbet at jeg "blot" kunne siger FeltDit x FeltDat / FeltBum. Men det kan man (jeg) ikke...

Nogen der kender det?
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. september 2016 - 15:06 #5
Jeg tror du skal kigge lidt på brugerdefineret input. For som jeg lige læser det, så kan du "alt", det er bare lige af finde syntaksen. Havde jeg dog bare lige Adobe ved hånden, så kunne jeg hjælpe dig noget mere.
Avatar billede JeanJensendk Juniormester
07. september 2016 - 15:18 #6
Ja, hvis man dog bare lige kendte det...

Tak for din hjælp og tid Jakobdo ;)