Avatar billede recryl Nybegynder
22. august 2001 - 19:14 Der er 15 kommentarer og
4 løsninger

Fedeste højttalere?

Hey, jeg har besluttet mig for at smide en 12-1300kr væk på et fedt højttalersystem. Hvad jeg leder efter er et sæt med en tung bas, med højttalere der kan spille højt uden det skratter.

Jeg har et 16bit lydkort på mit bundkort (onboard lydkort), bør jeg også skifte det? Den der giver mig navnet på det højttalersystem jeg køber, tjener 50 point =D
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. august 2001 - 19:20 #1
Jamen, der er ikke noget at rafle om...
Den her
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384597893

Og fyr helst et SB Live kort efter den :)

Nyd det

/ LJ
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
22. august 2001 - 19:21 #2
Du får vist ikke \"tung bas\" på et par computerhøjtalere - det nærmeste du kommer er vel et lille subwoofer sæt.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
22. august 2001 - 19:25 #3
Køb et ordentligt anlæg i www.hifiklubben.dk !
Avatar billede prodic Mester
22. august 2001 - 19:28 #4
Mener hifiklubben havde et decideret PC-anlæg engang, godt nok lidt dyrt - men garanteret godt.
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
22. august 2001 - 19:34 #5
Øhh.. du kan da ikke skifte dit lydkort uden at skifte hele bundkortet når der onboard,  eller er det mig der misforstår det du skriver ???

Men er du ude efter fed lyd, er lydkortet da en væsentlig del.
Avatar billede recryl Nybegynder
22. august 2001 - 19:45 #6
Ja ok, det er jo heller ikke sådan at jeg har tænkt mig at åbne et diskotek så man kan headbange til lyden af spil-eksplotioner, men jeg er også godt tilfreds med \"et lille subwoofer sæt\". Jeg vil bare gerne kunne mærke drønet når det varmesøgende missil misser mig med 1½cm... :)

Og Creative Labs er også en god kandidat. Men jeg vil lige høre et par meninger mere først.

michaelp: Jeg ved ikke meget om lyd, men jeg ved noget om hardware. Jeg ved man kan flytte en jumper så man ikke bruger onboardet, og så kan man bare smide sit eget i PCI\'en...
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
22. august 2001 - 19:56 #7
Ok..så lærte jeg også noget idag :o)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
22. august 2001 - 22:03 #8
Har du et ordentligt anlæg (læs:forstærker/reciever med digital indgang) med tilhørende højtalere, kan du nøjes med at købe et lydkort med digital out - på den måde kan du overføre lyden ukodet til din forstærker/reciever. Og taler vi om fx. mp3, er en god forstærker/reciever langt bedre til at dekode lyden en en computer er.

Zitech har et udmærket af slagsen til billige penge. Mener det hedder Winfast 4x sound og det koster vist nok 399,-
Dog skal du ha\' to ledige PCI slots i computeren.
Avatar billede recryl Nybegynder
22. august 2001 - 22:08 #9
Jeg har ikke noget stort anlæg, jeg har et par små, grimme skodhøjttalere (som jeg er ved at være ret træt af...), og et onboard lydkort. Der må da være andre end ljweb der kender et godt højttalersæt med en fed subwoofer og gode højttalere?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
22. august 2001 - 22:21 #10
Som Prodic sagde havde Hifiklubben for lidt tid siden et fedt sæt netop lavet til computere. Det var af mærket \"Boston\" og kostede i omegnen af små 2000,-
Prøv at forhør dig i din lokale afdeling. Du kan være heldig at de ligger inde med en demo, de plejer at være til at tale med.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
22. august 2001 - 22:43 #11
Ellers så køb det der creative. Da kortet ikke er surround kan du ikke bare nøjes med at købe det hvide (ikke digitalt), men også nøjes med at købe det med 2 satelitter til ca. 400-500 kr.

Køber du et SB Live! kan det godt anbefales med det LJweb foreslår eller den hvide analog udgave, den koster vist omkring 900 kr.

Finder lige et par links...
Avatar billede johannielsen Nybegynder
22. august 2001 - 22:49 #12
www.EDBpriser.dk har lavet om så man ikke kan se adressen til siderne, men søg efter SoundWorks CSW310 2.1

Det er med kun 2 højtalere, så det passer til dit lydkort. Det koster kun 385 og spiller kanont! - har hørt det hos en ven. Det er alle pengene værd. Der findes større modeller, men hold dig til creative. Det er kvali...
Avatar billede kurtj Nybegynder
24. august 2001 - 22:45 #13
Boston laver også et sæt til en tusse!! Og det spiller fino.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
24. august 2001 - 22:47 #14
Det gør Boston altid:)
Avatar billede kurtj Nybegynder
24. august 2001 - 22:52 #15
Yup!! ;)
Avatar billede peter_j Nybegynder
30. august 2001 - 15:31 #16
Du skulle prøve Altec Lansing ATP3.
De spiller ret fedt og koster lidt under 700,-

P.S de sparker R... til alt hvad creative nogenside har lavet !!!!
Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
04. september 2001 - 17:28 #17
Jeg har selv et sæt Jamo pc-højttalere (CS-5), og de spiller helt fantastisk og kan spille højt uden at forvrænge. De er meget dyre (knap 3000,-), men de er udgået af produktion så du kan være heldig at finde en forhandler, der vil have skudt sit restparti af til en fornuftig pris.

P.S det er kun et stereo-sæt, ikke surround.
Avatar billede bono Nybegynder
19. oktober 2001 - 23:21 #18
Køb et SB live! 5.1 med Surround til ( dvs. fx DeskTop Theater DTT 2200) der er 5 højttaler og en kanon subwoofer. jeg fik mit incl. fragt, retail til under 1600kr. Lyt til de andre, Creative rykker !!
Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
12. april 2002 - 20:50 #19
Bør du ikke snart lukke dette spørgsmål?