Avatar billede Slettet bruger
03. september 2016 - 18:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Minitool reparerer hvad windows ikke kan.

Det er ikke et spørgsmål, men en oplysning, som måske interesserer andre.
Min interne, ekstra HDD D-drevet kunne ikke åbnes. Efter genstart prøvede windows uden held at reparere drevet. Jeg prøvede så en reparation i Denne computer. Det kunne ikke lade sig gøre. Windows skrev, at der ikke kunne skabes kontakt til D-drevet.
Så åbnede jeg D-drevet i MiniTool så brugte "Check file system" og så var D-drevet helt i orden.
Sløjt af windows, rigtig fint af MiniTool. Et storartet program.

MiniTool gratis: https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2016 - 06:44 #1
Ja det har løst de problemer jeg har været ude for.
Kommer ind under samme kategori som bla. CCleaner og Aomei:
Gode gratis programmer :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. september 2016 - 08:43 #2
Nu er det jo ikke sådan at disse forskellige programmer kan noget som Windows i sagens natur ikke også kan.
Forskellen er blot at disse i øvrigt i mange tilfælde gode programmer gør proceduren noget nemmere og hurtigere,
Så man slipper for at bruge eks. CMD for at fjerne skjulte partitioner og Lignende!
Dette kræver jo selvfølgelig at man orker at holde styr på de forskellige kommandoer. og Hvor de ligger.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2016 - 08:58 #3
#1 Ja og jeg kan se, at flere og flere er begyndt at omtale MiniTool:-)

#2 Her er der jo tale om en ganske almindelig Sata harddisk, og windows kunne ikke reparere den, fordi windows ikke kunne få kontakt med den. Hverken under egenskaber fejlsøgning, eller når windows, efter genstart selv skrev at den forsøgte at reparere D- drevet.
MiniTool foretog reperationen på få sekunder. Det burde windows fejlsøgning have fundet ud af. Desuden indrømmer jeg gerne, at jeg ikke aner hvad jeg skulle have skrevet i cmd.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. september 2016 - 10:07 #4
Det er jo heller ikke fordi jeg ikke selv bruger eks. AOMEI men det er alene for at undgå den besværlige vej Med CMD det de gør er at de laver nogle genveje som du blot trykker ok til og så udfører programmet de syntakser som jo af gode grunde er en del af Windows.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2016 - 10:14 #5
Ok så er jeg glad for at de genveje, gør PC livet betydelig lettere:-)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. september 2016 - 14:31 #6
Har brugt minitool partition ting i sidste uge til at opdele c-drev i 2. Mega effektivt (husk alligevel en backup inden). Thumbs up herfra.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2016 - 15:43 #7
Enig i #2 og #4.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2016 - 15:45 #8
Bruger stort set ikke cmd mere. Brugte det en del i Win 98, men efter jeg fik Xp og senere Win 8 og 10 så har jeg valgt den "nemme løsning" :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2016 - 15:57 #9
Tak for jeres indlæg:-)

Nu var det jo ikke et spørgsmål og følgelig er der ikke noget svar.
Men der skal jo lukkes -så det gør jeg så:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2016 - 16:01 #10
Velbekomme :-)