Avatar billede Claus Praktikant
11. august 2016 - 14:45 Der er 3 kommentarer

Problemer med afspilning af video og mp3

Jeg har Windows 10 med Edge som browser, og lige pludselig i går
kan jeg ikke se videoer på YouTube (de starter med efter et sekund ca. går
playeren i sort med sne på og skriver der er en fejl), mine egne videoer kan ikke afspilles i Windows Media Player eller i det der hedder 'Film & TV' (så skriver den: Kan ikke afspille. Hvis du vil fortsætte med at bruge denne app skal du opdatere) og den vil ikke afspille mp3 filer. Så skriver den også at der er et problem.
I forgårs var der intet galt. Men det undrer mig at det både er afspilning i selve computeren, og afspilning af videoer på internettet.
Jeg har prøvet at google mig frem til problemet, men kan ikke finde noget nyt.
Jeg har desværre ikke så pokkers meget forstand på computere.

Nogle der har en idé om hvad jeg evt. kan gøre?

Mvh
Claus
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2016 - 16:58 #1
Prøv at deaktivere hardware acceleration på You Tube. Højreklik på You Tube skærm, og der skulle komme en lille skærm op hvor du kan deaktivere hardware acceleration
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2016 - 17:00 #2
Hvis det ikke er på nettet du vil afspille forskellige ting, kan jeg godt anbefale du henter VLC Player. Den her en stor codec pakke med og afspiller stort set alt:
http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2016 - 17:02 #3
Du kan under standard programmer vælge hvilken afspiller du vil bruge som multimedia afspiller.
Anden måde er at højreklikke på det man skal afspille og vælge "åbn med" og her vælge programmet. Man burde så også her kunne vælge at tjekke af at Windows husker denne indstilling næste gang.