Avatar billede Dispozed Juniormester
10. august 2016 - 14:00 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

Fejl på C efter Windows Update

Hej
Min computer larmede en del når jeg spillede Overwatch, så jeg tænkte jeg ville fjerne noget støv fra den, da det var nogle måneder siden sidst. Jeg slukkede computeren og den installerede 5 opdateringer. Cirka et kvarter inde i støvrengøringen kom jeg desværre til at trykke på tænd knappen (havde ikke taget stikket ud) og blev mødt af sort skærm. Jeg slukkede den lidt efter ved at holde tænd/sluk knappen nede og tændte den cirka 10 minutter senere, hvorpå jeg blev mødt af beskeden om et skadet c-drev. Jeg har prøvet at køre systemgendannelse, men jeg bliver får samme besked hver gang der fortæller mig at der er fejl på disken C.
Mit styresystem er Windows 7.
C error: https://gyazo.com/800aab089038219c6c7a5fd0699e6b80
Battle.net error: https://gyazo.com/ec32f0484b87b573f97824ae4f4cf164

Nogen løsning? Er på bar bund.
På forhånd tak!
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2016 - 14:16 #1
den lange forklaring https://support.microsoft.com/da-dk/kb/927392
du skal køre
bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot
fra windows dvd / reparer.
og (jeg kan ikke huske det) muligvis også skanne windows for fejl den vej - ellers skal det køres når den er oppe igen - og opdateringer skal hentes igen til sidst.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2016 - 14:41 #2
reparer (efter bootrec er kørt) forklaring https://support.microsoft.com/da-dk/kb/929833
du skal køre
sfc /scannow
som administrator
Avatar billede Dispozed Juniormester
10. august 2016 - 15:05 #3
Tak for svar!
Er det noget der kræver det en Windows cd? Det er en computer jeg købte i Fona for 5-6 år siden, tvivler på jeg har en.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. august 2016 - 15:09 #4
Inde i [Stifinder] højreklikker du dit C-drev og vælger [Egenskaber].
På fanebladet [Funktioner] vælger du [Undersøg] og lader den køre færdig.

Nu skulle den gerne rette op på diskfejlene og give dig mulighed for Systemgendannelse.
Avatar billede Dispozed Juniormester
10. august 2016 - 15:31 #5
CPRKrog:
Den siger Windows ikke kan kontrollere disken, mens den er i brug. Jeg siger ja til om den skal kontrollere harddiskfejl næste gang den starter, men når den gør det siger den at diskenheden ikke kan åbnes for direkte adgangog siger så at autochk ikke kan køres, på grund af en softwarepakke der blev installeret for nyligt.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2016 - 15:37 #6
du burde kunne lave en dvd (eller usb) via https://www.microsoftstore.com/store/msus/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool/ThemeID.29553000
så skal du 'bare' have en anden pc at køre lave dvd/usb på.
Du skal installere samme version af windows, som der står på dit licens-mærke på pc (fx win7 32bit dk sp1)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2016 - 16:42 #7
Avatar billede Dispozed Juniormester
10. august 2016 - 17:04 #8
200661
Er det noget der kræver et serienummer? Jeg er bange for jeg ikke har et.
Avatar billede Dispozed Juniormester
10. august 2016 - 17:08 #9
220661 *
Sidst jeg prøvede at geninstallere Windows på en computer, gik det helt galt. Har desværre ingen erfaringer med at formattere.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2016 - 17:15 #10
#8 Kommer an på hvor gammel din pc er. Er den med den nyere uefi bios kan nøglen ligge i BIOS og derved hentes automatisk.

Du behøver jo måske hellere ikke formaterere. Du kan jo måske med hjælp fra dvd med Windows 7 på lave en startup repair, eller køre en systemgendannelse.
Det havde jeg forsøgt først :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2016 - 17:20 #11
#10, og så er vi vel tilbage på #1 ?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2016 - 17:25 #12
Ja det er vi jo claes57. Beklager jeg ikke lige fik åbnet dit link :-)
Avatar billede Dispozed Juniormester
10. august 2016 - 17:29 #13
#10 Tror faktisk den er fra 2012, jeg prøver lykken. Tak!
Avatar billede Dispozed Juniormester
10. august 2016 - 17:35 #14
#11 Så jeg henter Win7 DK 64bit med SP1 og smider den på en ekstern harddisk, åbner derfra og så følger guiden?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2016 - 17:44 #15
#14 Jeg har ikke erfaring med eksterne harddiske som installationsmedie.
Jeg har faktisk læst at de registreres som en harddisk og ikke et flytbart medie.
Jeg bruger selv enten dvd eller en en usb pind på 4 gb.
Avatar billede Dispozed Juniormester
10. august 2016 - 18:57 #16
Det ser ud til problemet forsvandt efter jeg kørte en windows opdatering på nogle valgfrie filer. Mange tak for hjælpen :)