Avatar billede ph1 Nybegynder
22. august 2001 - 16:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ibm netvista 6646 installations problemer

Hejsa, det problem jeg skal have løst er : jeg skal have instaleret win98 på satanen, og hver gang jeg prøver laver den krumspring. først havde jeg problemer med at den ikke ville boote på en hd formateret med commandoen format/s. Da jeg fik det til at virke fik jeg det problem at så snart windows instalationen gik igang kunne den lige pludselig ikke bruge usb devices. (prøv og spørg om det er et problem når den hverken har ps/2 eller floppy)

hvad gør jeg? er eneste løsning at finde et cdimage, og installere dette? (og hvordan får man det til at spille)
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2001 - 16:29 #1
Ja til en netvista fra ibm, har du vel en recovery cd med, så det skulle vel ikke være noget prob.
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. august 2001 - 16:35 #2
Er det en win98 eller en win98 SE?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. august 2001 - 16:41 #3
Her er en link til driverne der passer til din maskine. Alle driverne er til windows 2000, så du får lidt af en opgave med at få fundet de enkelte drivere ved de forskellige producenter af hardware i maskinen. Jeg tror ikke IBM ligger inde med dem, da det ser ud til at maskinen udelukkende bliver leveret med windows 2000.
http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/MIGR-4MSRG3.html?lang=en_US&page=brand&brand=root&doctype=&subtype=Cat

Du burde vel kunne boote fra din windows 98 cd og installere direkte fra CD\'en.
Avatar billede ph1 Nybegynder
22. august 2001 - 17:01 #4
hejsa. Det er en arbejdsmaskine jeg har fået med hjem. Jeg har ikke fået recovery cden, og jeg kan ikke få den til at boote fra cden. Det jeg har gjort er at preinstallere win98 på hd´en og sat den i netvistaen før den identificerer hardwaren. Det virker næsten altid, åbenbart bare ikke med denne maskine, den locker op i opstarten af 98
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
22. august 2001 - 20:22 #5
-hej, er det muligt, at sætte et netværk op, og så installere win98 igennem det?

-Jeg har selv en Netvista-model fra IBM, og der er også altid problemer med! Næste gang vil jeg absolut ikke have en ren mærkevare-pc!  :o(
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
22. august 2001 - 20:23 #6
-Hvis du prøver at boote direkte, på normal vis, hvad sker der så??
Avatar billede ph1 Nybegynder
23. august 2001 - 00:29 #7
den bbooter,, oog fryser i winndows startup screen efter ca 15 ssekunderr..
udd ovrre alt dettte ttabte jjeg ogsåå min skkærm på tastatuuuret
Avatar billede sofficer Nybegynder
23. august 2001 - 00:49 #8
hvorfor ikke bare installere w2k på den ? .

har selv en netvista og der er ingen probs. kører w2k på den.

det er vist heller ikke muligt at køre w98 på den hvorfor ved jeg ikke men det kan ikke installeres på den.
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
23. august 2001 - 03:02 #9
--> sofficer, Hvorfor skulle det ikke være muligt at køre win98 på den?????!! Selvfølgelig er det muligt! Jeg kører selv både win98 og w2k på min Netvista.
Da jeg skrev at jeg også havde prbs med min, var det ikke dét jeg menet, men bare generalt!

--> Ph1, prøv at tjekke om noget af hardwaren i den ikke er understøttet af win98

prøv evt. at tage netkortet ud, eller prøv evt. med en anden win98 cd hvis du kan få fat i en sådan.

...Eller prøv at installere win95 og så opgradere bagefter!

---->ellers surt med den tabte skærm...  :o)
Avatar billede ph1 Nybegynder
23. august 2001 - 12:33 #10
skæærmenn har deet finnt, dett err ttastaturret hvorr taasterne bbbbliver hæængende