06. juli 2016 - 12:01 Der er 3 kommentarer

DELPHI - Er mit DVD-drev en brænder ?

På min store maskine har jeg en 1.2 GB harddisk. Den er partitioneret i 4 drev (C -D-E_F).

Desuden her jeg 2 DVD-brændere ( som drev G og H ).

Jeg finder drev G:\  som DVD-brænder ved at finde den i Registry, men ikke H:\ .

Det giver anledning til 2 spørgsmål:

1: Hvilke andre muligheder har jeg (læs: DELPHI 7 ) for at finde G:\  og H:\ som DVD-brændere ?

Kristian
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. juli 2016 - 14:10 #1
Prøv at se i enhedshåndteringen hvad der står ud for drevet skriv ned og søg på internettet !
https://billedeupload.dk/?v=5Mudc.jpg
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2016 - 16:22 #2
Du skal formentligt igang med at bruge Win32 funktionerne GetLogicalDrives og GetVolumeInformation.

Jeg kan proeve at bixe et eksempel senere.

Alternativt proev selv.

Google finder bl.a.:

http://www.delphigroups.info/2/6a/159902.html
07. juli 2016 - 09:02 #3
HEJ,

Tak for responsa.

Arbejder lige nu ud  fra 2 løsninger:

1: Et COM-object, som kan finde drevene.  De hidtidige eksperimenter var gået galt, men fandt nogle fejl i objectet (efter mange grå hår og ditto tanker).  Kører excellent, når det kører i en selvstændig form (eks. FORM1), men når det inkluderes i det samlede projekt (over 15 forms), går det galt.  Flyttede COM-objectet til MAIN_form (1. form efter LOGIN_FORM), så kører det (men selve COM-objectet skal først rigtigt bruges i BACK-UP formen, hvor det bryder ned  ! - det giver osse grå hår og tanker !)

2:  WIN-32 CDROMdrive call's - kan i øjeblikket håndtere strings men ikke Integers  (I16, I32 og I64), TDates og Booleans,  Arbejder med sagen.

Kristian