Avatar billede komsam Juniormester
05. juli 2016 - 20:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mangler enhedsdriverfiler

Skal installere win 7 på en tom formateret DELL HD som sidder i en HP Compaq 8100 Elite. Når jeg når lidt frem i ?processen? skriver den: Hvis du vil installere den enhedsdriver, der er nødvendig for at få adgang til din harddisk skal du indsætte det installationsmedie, der indeholder driverfilerne og derefter klikke på OK
MEN hvor finder jeg disse driverfiler?  DELL , HP eller?  For de er ikke med når jeg downloader win 7.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2016 - 20:51 #1
Hvis du ser her http://h20564.www2.hp.com/hpsc/swd/public/readIndex?sp4ts.oid=4098387&swLangOid=8&swEnvOid=4052
formoder jeg det er drivere til din pc.
Den driver du skal bruge for at få adgang til disken er under "driver storage"
Vil tro det er AHCI driveren du skal bruge.
Når du har hentet den og lagt den på et medie, skal du når du får besked om det med F6 installere driveren. På den måde bør du få kontakt til dit harddisk drev.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2016 - 20:52 #2
PS husk at vælge det rigtige system.
Avatar billede komsam Juniormester
05. juli 2016 - 22:34 #3
Ser helt rigtigt ud og har downloadet, men kan ikke udskrive den på cd/dvd udgiver har blokeret? Har prøvet at overføre til "pen" men kan ikke finde den når jeg sætter den på pc en.
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2016 - 12:29 #4
Der er ikke nogen USB3 driver i Windows 7 - så hvis du har nogen andre usb-porte skal du sætte nøgle ind dér (helst hvis de er de "gamle" USB2 -stik)
Hvis det heller ikke duer, skal du nok finde dig et dvdbrænderprogram hvormed du kan brende filen på en cd/dvd (skal jo bare være en datacd/dvd)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juli 2016 - 15:50 #5
Jeg er enig i #4. Man kunne jo så vælge at brænde alle driverne til denne pc på cd så man har dem samlet.
Hvor brænder du fra? Er det fra mappen der hedder overførsler?
Prøv at lægge dem på skrivebordet i stedet og se om du så får lov
Avatar billede komsam Juniormester
06. juli 2016 - 17:06 #6
Hej igen, tak for tålmodigheden. Jeg har nu prøvet at brænde fra mappen overførsler. Fra skrivebordet, prøvet at lægge på "pen" usb 2. MEN kommer frem til: vælg den driver der skal installeres. Kan komme ind på drevene ( dvd og ligeledes USB) men syst. vil ikke modtage/åbne dem? Har også brændt som ISO fil...
Avatar billede komsam Juniormester
06. juli 2016 - 17:41 #7
Mere orientering. Kommer op med en "kasse" Indlæs drivere. og Der blev ikke fundet signerede enhedsdrivere. Kontroller, at installationsmediet indeholder de korrekte drivere, og klik derefter på OK..
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2016 - 18:18 #8
har du udpakket driverne?
Som regel når du henter driver online, skal du først pakke dem ud, fordi de kommer som en exe-fil... dem kan Windows ikke bruge
Og har du også hentet driverne til Windows 7 (og ikke 10 eller lignende)?
Til sidst: er HD'en formateret, eller "bare" købt for ny? For hvis den er købt, skal den som regel først initialiseres - og jeg er ikke 100% sikker på at Win7 kan gøre dette
Avatar billede komsam Juniormester
06. juli 2016 - 18:42 #9
Har ikke udpakket driverne, har hentet på HP som beskrevet i #1# men filen som er hentet hedder SP 52252? og ligner ikke noget som skal udpakkes, men ved det ikke? OG det måske, vigtigste har fundet ud af der ligger en DELL HD på men ved ikke om det betyder noget? fik at vide den var formateret... Driverne til win7 har jeg ikke hentet, mente de lå i programmet?
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2016 - 21:51 #10
ja - driverne ligger i programmet - men du skal først køre programmet som du har hentet hos HP - det spørger så efter et sted den må lægge filerne (som regel noget med SWSetup eller så noget) - når den er færdig med det, spørger den om den også skal køre filen - det siger du nej til
Så skal kopiere mappen fra dette swsetup (eller hvad folderen nu hedder) til usb'n og prøve igen at indlæs drivere.
Det er Hp du skulle hente drivere fra, så det er fint nok
Avatar billede komsam Juniormester
08. juli 2016 - 22:16 #11
Ja undskyld der ikke er kommet noget nyt men jeg har været ved at "kyle" den ud. Nu har jeg fundet drevene, når jeg har sat den i gang med at installere og spørger efter driverne. Desværre er det nok ikke de rigtige drivere, den vil ikke acceptere dem. MEN har så også nu fundet ud af der er et drev X med noget "skrammel" på. + At der på C disken er nogle spil? og noget andet som ikke har noget med windows sys. at gøre. Nu kunne jeg tænke mig at køre en total knuser og starte forfra men???? har fundet et program der hedder Killdisk men kan ikke rigtig finde noget om hvordan det køres? Nu har jeg prøvet så meget at den skriver : NTLDR i missing, pres c -a- d-
og nej jeg er ikke romanforfatter ;-))
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2016 - 06:22 #12
Killdisk skal køres uden at windows kører. Killdisk overskriver hele disken med 0 og 1 taller på forskellig måde og derved overskriver alt.
Prøv at se om den video her kan hjælpe dig:
http://www.killdisk.com/video.htm
Avatar billede komsam Juniormester
09. juli 2016 - 10:00 #13
Ja desværre løber jeg igen ind i sprog problemet... Men ser på det i løbet af dagen. foreløbig tak. Vender tilbage.
Avatar billede komsam Juniormester
21. juli 2016 - 10:39 #14
Ja ville gerne give en løsning, men da jeg har været igennem så mange forskellige løsningsforslag kan jeg desværre ikke give et endeligt svar på hvad  løsningen var.. Har været igennem først Killdisk så Microsoft og flere men i en artikel på Computerworld fandt jeg en omtale af 2 vigtige filer: KB 3035583 og KB 2952664 og tror faktisk det er dem som nu har fået den til at køre + nok også rensningen med Killdisk. SÅ er på nu med win 10. Tak for al hjælp..
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2016 - 14:54 #15
Velbekomme. Godt det virker for dig :-)