Avatar billede Boddicker Seniormester
05. juli 2016 - 13:39 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

Installere plugin til Wordpress-side

Som skrevet står. Jeg er ikke helt stærk i at installere et plugin, så jeg kan bruge den på min forside.

Anybody?
05. juli 2016 - 13:55 #1
Hvis du sender et link til pluginsiden, vil jeg gerne hjælpe a la:
https://wordpress.org/plugins/(pluginnavn)/

Nogle af dem har en shortcode du kan bruge til at indsætte på en statisk forside i indholdet.
Avatar billede Boddicker Seniormester
05. juli 2016 - 13:59 #2
Det er: https://wordpress.org/plugins/showdown/

Jeg har købt den fulde udgave og installeret den. Mit problem er, at jeg ikke forstår, hvordan jeg skal integrere det på min forside.
05. juli 2016 - 14:14 #3
I Showdown -> Setting skulle du gerne kunne finde en shortcode generator som generer en shortcode a la [(pluginnavn) (attr)=(værdi) (attr2)=(værdi)]

Den shortcode can du så indsætte på en statisk forside.

Alternativ skulle der også være en Showdown widget som kan bruges.
Avatar billede Boddicker Seniormester
06. juli 2016 - 20:27 #4
Der var en HELT masse, man kunne ændre, men der var desværre ingen shortcode generator. :(
06. juli 2016 - 22:19 #5
Nu har jeg selv haft plugin'et installeret og shortcode generatoren finder du i værktøjslinjen lige over wysiwyg editoren på sider og posts. Det er et lille mørkegråt ikon med et lysegråt lyn på. Placer markøren i indholdet på den side eller post hvor du gerne vil have indsat plugin'et og klik på ikon'et. Vælg derefter indstillingerne til denne indsættelse og klik på "Insert Shortcode". Preview derefter siden, og så skulle du gerne være på vej.
Avatar billede Boddicker Seniormester
07. juli 2016 - 00:06 #6
Hmmmm.... jeg tror, du måske har en gammel version. Der er ikke noget lyn, og der er ikke nogen umiddelbar mulighed for indsætte showdown-koden.

Hvad skal du have for at installere den for mig?
07. juli 2016 - 00:23 #7
Jeg installerede bare den gratis version uden PRO på en lokal installation af WP. Jeg vil gerne gøre et gratis forsøg. Du kan oprette mig som bruger med e-mailadressen: m.andersen.post@gmail.com, så kigger jeg på det.
Avatar billede Boddicker Seniormester
07. juli 2016 - 00:34 #8
Så skulle du være oprettet
Hov vent lidt!
Det er en anden hjemmeside den skal installeres til. Jeg har lavet en ny account til dig der
07. juli 2016 - 00:38 #9
Ok. Jeg er på den: Mintatovering.dk
Avatar billede Boddicker Seniormester
07. juli 2016 - 00:39 #10
Det er også den rigtige. ;)
07. juli 2016 - 00:41 #11
Den er der altså. Læg mærke til adressen på screenshottet jeg har taget:
http://prntscr.com/bppllc
Avatar billede Boddicker Seniormester
07. juli 2016 - 00:44 #12
Damn... jeg har gloet på den skærm i flere halve timer uden at finde den!
07. juli 2016 - 00:46 #13
Hi hi. Det er nu rart for en gang skyld ikke at skulle stå lige ved siden af for at løse et problem. Nu håber jeg det fungerer resten af vejen som det skal, ellers mener jeg også du har købt noget support sammen med PRO udgaven. Det er lidt sværere for mig at afhjælpe fejl internt i plugin'et, så skal jeg have ftp-adgang også.
Avatar billede Boddicker Seniormester
07. juli 2016 - 01:07 #14
Hehe... Det var sejt, du kunne. Men hvor er den henne på forsiden?
07. juli 2016 - 01:22 #15
Din forside er så en oversigt over indlæg. For at den kommer på der skal den hardcodes ind. Det har jeg nu gjort, så den lægger øverste i sidebaren, som jeg håber du kan se. Derudover har jeg været inde og korrigere billederne på alle de competitors du har oprettet. Billedet skal vælges som "Udvalgt billedet" nederst til højre på redigerings siden af en competitor.
Avatar billede Boddicker Seniormester
07. juli 2016 - 01:26 #16
Du manglede min ftp-adgang ik'? Den kommer her:
L: hb503544210 og kodeordet kommer til dig privat... hvis jeg da kan det...
07. juli 2016 - 01:28 #17
Umiddelbart mangler jeg ikke ftp-adgang. Jeg kan jo se det fungerer på forsiden. Vil du have et screeenshot mere ;-)
Avatar billede Boddicker Seniormester
07. juli 2016 - 01:31 #18
Den fungerer! Tusind tak for det. Gør du meget i at hjælpe folk i fritiden?
07. juli 2016 - 01:35 #19
Bare lige for at afklare en evt. misfortåelse. Med "hardcode" mente jeg at jeg allerede har gjort det. Der er to niveauer af hardcoding.

1. Via "Udseende" > "Editor". Her har man adgang til at ændre i skabelonerne, or det er blot der jeg har indsat "<?php echo do_shortcode("[wphotornot]") ?>" øverst i sidebar.php

2. Via ftp adgang til samtlige filer på løsningen. Derved kan man også få adgangs til f.eks. plugin filerne. Det er dog generelt ikke nogen god ide at pille ved andet end det som "Udseende" > "Editor" giver adgang til. Medmindre man selv har lavt et plugin som skal tilrettets.
Avatar billede Boddicker Seniormester
07. juli 2016 - 01:36 #20
Er det til mig?
07. juli 2016 - 01:36 #21
Den ikke-hardcodede løsning er at man indsætter det med shortcode-generatoren på en side eller en post. Men dette ville kræve at din forside ikke var en indlægsoversigt og altså en statisk forside. Men den nuværende løsning som jeg har lavet til dig, mener jeg er helt ok.
Avatar billede Boddicker Seniormester
07. juli 2016 - 01:36 #22
Jeg skrev bare: Den fungerer! Tusind tak for det. Gør du meget i at hjælpe folk i fritiden? ;)
07. juli 2016 - 01:37 #23
Det var lidt gode råde til dig, ja ;-) Jeg smutter i seng nu. Det er flere timer over min skønhedssøvn. Sov godt.
Avatar billede Boddicker Seniormester
07. juli 2016 - 01:39 #24
Jeg blev ved nogle time endnu. :)
07. juli 2016 - 01:39 #25
Jeg sad og skrev til dig, da du første skrev "det fungere", men dejligt at hører. Jeg hjælper lidt hist og her, når jeg får lyst her på siden, men ellers ikke. Jeg har rigeligt at lave som ikke er programmering, i min fritid.
Avatar billede Boddicker Seniormester
07. juli 2016 - 08:15 #26
Ah. Ok. En hjælp som dig, kunne jeg godt bruge fra tid til anden.

Men ihvertfald tak for hjælpen her. Det blev super godt. ;)