Avatar billede CBLL Praktikant
01. juli 2016 - 10:04 Der er 7 kommentarer

Printer ikke ud som opsat på skærm

Hej...

Har defineret mål på det papir jeg skal printe ud på 11x20 cm -og har ligeledes op sat printer med brugerdefineret mål 11x20 cm. Problemet er, at opsætning på skærmen ikke printes ud på papiret -det er forskudt? Jeg printer fra word.

Hilsen Christina
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juli 2016 - 10:09 #1
der er typisk ikke margin på skærm - men det har printer.
Se på sidelayout/margin, og ret den ned til 0 (printere er normalt ikke glade for det, de vil gerne have minimum ½cm)
Avatar billede CBLL Praktikant
01. juli 2016 - 11:05 #2
Hej Claes57,

det har jeg prøvet det ændre ikke noget.... :( -jeg ved ikke om der er et sted hvor man kan definere noget mht. side layout.... -men jeg kan ikke finde det.... ?

Dbh.
Christina
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juli 2016 - 11:37 #3
min gamle word (2007) har sidelayout i menuen i toppen. Og i den kan vælges marginer - og der skal der vælges 'brugerdefineret' for at du kan vælge værdier selv.
Avatar billede CBLL Praktikant
01. juli 2016 - 16:26 #4
Hej igen... -det har umiddelbart ikke noget med magien sætning -dem har jeg fjernet -jeg har en bredde på 11 cm (printer og office er sat op til mål 11x20cm) -jeg vil så fra venstre side printe et billede i hjørne hjørne -med et navn centret på siden lidt over billedet -det ser fint ud på skærmen -men når jeg printer -kommer det ud langt til højre på siden ? Jeg tænkte om der skulle, udover at sætte printet til at printe ud på valgte størrelse, defineres noget andet?

Dbh.
Christina
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juli 2016 - 17:12 #5
det kan så være, at printer tror, at papiret ligger ned. Det ligger når du vælger printer i word - der er en 'egenskaber' knap lige efter printernavn. Sørg for, at papir er i højformat, og at printeren så også har papiret i højformat.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2016 - 08:52 #6
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2016 - 08:52 #7
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin