Avatar billede Andersbj85 Novice
18. juni 2016 - 10:04 Der er 1 kommentar

Hvad skal jeg vælge

Hej jeg er på udkig efter en ny bærbar og i den anledning ville jeg høre om der er nogen som kan komme med en anbefaling?

Ud over det sædvanligt surfen og dokumenthåndtering skal den også kunne bruges til let gaming. Primært diverse strategispil (Europa universalis, total war osv.). Herudover er det et must at den har en harddisk på min. 1 TB.

Budget er 3.000-4.000 kr.

På forhånd tak for alle input
Avatar billede Smørholm Novice
27. juni 2016 - 14:01 #1
Det er lidt høje krav i forhold til dit budget. Generelt er bærbarer ret dyre i forhold til f.eks. dekstops så snart du vil have dem op og performe.

f.eks. denne her:
HP 15AC-115no
1.6ghz CPU, 8gb RAM, 1TV harddisk, Intel Grafiks.

- den har den HDD du efterspørger, men jeg vil ikke tro den håndterer Total War ret godt.

En Asus ROG GL552CX-DM016T koster ca. 1500 mere.
Her får du en i5 processor og et dedikeret grafikkort (950M) som er LANGT bedre end Intel Pentium on-board. Den har også 1TB HDD som efterspørger.

Hvis du forventer at bruge den til gaming, så ville jeg forsøge at smide sparrer sammen til den.

Hvis dit budget er "fast" på 4000 så kunne denne måske være en mulighed; på tilbud i bilka. Den har dog kun 750GB Harddisk, men har dedikeret grafikkort og en fin CPU:

https://www.bilka.dk/elektronik/computere/populaere-baerbar-computere/hp-nb-pavilion-156-15-p008no/p/100148219?intcmpid=s4_baerbareComputere_udvProdukter_1