Avatar billede kimpolo Novice
07. juni 2016 - 23:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lave ren windows 10 installation på Lenovo T450

Hej
Har for et stykke tid siden købt en lidt brugt Lenovo T450
Den var installeret med Windows 8.1  og var uden adgangskode , men jeg kan se den forrige ejers navn stå forskellige steder og kan ikke slette dem
Jeg har så opgraderet til Windows 10 , men forrige ejers navn optræder stadig , og jeg kom til at oprette et log on kode , jeg har så prøvet at slette det , men det der er sket er at jeg nu ved log on har 2 brugere med samme navn og kode
Nå det jeg vil spørge om er  Hvad skal jeg gøre for at lave en ren indstallation af Windows 10 ?        PCen var forindstalleret med windows 8.1 som ligger på disken en sted  , Kan man være uheldig og slette det ?

Mvh.  Kim  Hove
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. juni 2016 - 00:07 #1
Hvis din  Opgradering er yngre end 30 dage kan du gå tilbage til din tidligere installation uden at miste programmer! Gøres fra Pc indstillinger
https://billedeupload.dk/?v=EcFS2.jpg
Avatar billede kimpolo Novice
08. juni 2016 - 06:24 #2
Hvis jeg går tilbage til windows  8.1    kan jeg så igen senere opgradere til windows 10 ?
Og  hvis jeg går tilbage , Vil jeg så igen kunne vælge brugernavn og adgangskode fra mm. ?
Kan jeg , hvis jeg finder min Windows nøgle ( ligger i bios )    Lave en format C:  og starte PC op  med noget  evt.  USB stick elller andet ?

Mvh  Kim
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. juni 2016 - 07:17 #3
Ja hvis du går tilbage til Win 8,1 kan du opgradere forfra.
Men hvis Windows er aktiveret på din Pc: Ville jeg lave en Clean installation!
Her kan du hente en vejledning , til hvordan du laver en USB nøgle til en ren installation af Windows 10
http://www.filedropper.com/sdankanduhenteoginstallerewindows10alle20160320204237utc
Du skal have en USB nøgle på minimum 4GB Den bliver automatisk slettet.
08. juni 2016 - 09:24 #4
... eller brug WIN10's indbyggede [NULSTIL] funktion og føjl guiden derfra ...
Avatar billede kimpolo Novice
08. juni 2016 - 10:20 #5
Er den ved nulstil clean ?  Og forrige ejer vil ikke figurere mere i brugere ?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
08. juni 2016 - 10:24 #6
#5 Du kan lave to slags nulstillinger: En som totalt renser maskinen tilbage til fabriksindstillinger og en som blot sætter den tilbage til en mere ren version.

Du skal bruge den komplette udgave. Du kan læse mere om dem her:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-10/windows-10-recovery-options
08. juni 2016 - 11:00 #7
Ved en (WIN10 indbygget) NULSTIL kan du bare vælge at den IKKE skal gemme noget som helst !!!

Det er det letteste / hurtigt ...
Avatar billede kimpolo Novice
08. juni 2016 - 16:55 #8
OK  og tak for  alle svar
Avatar billede jenscarlo Juniormester
08. juni 2016 - 20:15 #9
Du skal lige være klar over at når du går tilbage til fabriksinstillinger får du alle Lenovos forudinstalleret møg programmer med.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
08. juni 2016 - 20:27 #10
#9: Et godt sted at starte med det: https://www.pcdecrapifier.com/