Avatar billede frem-ad Professor
06. april 2016 - 18:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Under mapper i menu start alle apps windows 10 mulighed

Hej I menu start når jeg trykker på alle apps (den der tidligere kaldes programmer) jeg har altid haft tingene delt op i mapper fordi jeg ikke kan huske hvad det jeg skal bruge, så derfor en mappe der heder mediebehandling og så har jeg nero - DvDfab - ConvertXtoDVD, en mappe der heder tekstbehandling sikkerhed/oprydning osv. men her i win 10 hvor den heder alle apps der har jeg lavet mappe i kilde mappen og så flyttet de enkelte papper der over i, men så når jeg år ned i alle apps er de i mapperne men i mapperne er der ikke under menuer men filerne er pakket ud, og så har jeg 6 filer med nero og 5 med DVDFab.
Kan jeg få den til og have undermenuer?
De ser sådan ud med mediebehandling som eks.
Den gamle http://peecee.dk/upload/view/458472
Den nye http://peecee.dk/upload/view/458471
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2016 - 20:55 #1
og du vil have classic-shell ind, så du kan få den gamle menu.
http://www.classicshell.net/
Avatar billede frem-ad Professor
06. april 2016 - 21:38 #2
Ja den muliged er der den brugte jeg på den gamle med win 8.1, det var bare om det kunne lade sig gøre fra win. for den nye start menu i win 10 er lidt spændende med de ting den kan med få vejret og mail til højre og opbygningen fra start siden er smart og man selv kan lave sig om.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. april 2016 - 03:07 #3
Meningen er, at du i startmenu højre halvdel laver grupper og placerer din struktur der. Den venstre del styrer Windows med få muligheder for tilpasning.
Avatar billede frem-ad Professor
12. april 2016 - 08:01 #4
beklager claes jeg havde ikke fået mail på der var kommet nyt indlæg, så derfor har jeg ikke set den før her til morgen.

Det er fordi der er nogle programmer jeg kun skal bruge nogle få gange om året, så synes jeg det er praktisk at have en mappe der er billed-video redigering, tekstbehandling, pakke fil ændre, der har jeg jo så været vant til mine undermapper, så nu synes jeg det bliver noget rodet, jeg kan jo også se i medie mappen er der 4 der heder uinstall og hvilken der høre hvor det melder den jo ikke noget.

så i følge dig så kan jeg lave nogle overskifter der til højre med dem jeg trods alt bruger en gang imellem, og så ind i den bøvlet når det er mere speciel, ellers er det bare classic shell.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2016 - 08:19 #5
Du kan lave en mappe på skrivebordet (eller bedre, en mappe i din bruger c:\brugere\dit brugernavn), og i den have undermapper med dine grupperinger og i dem genveje til programmer. De enkelte mapper kan du højreklikke på, og fastgøre til Start. Så har du næsten lavet en gammeldags menu i Start.
Avatar billede frem-ad Professor
17. april 2016 - 16:19 #6
Tak for svarene Claes57 smid svar for point det blev #5 der endte med resultatet.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. april 2016 - 17:30 #7
bare luk selv. Microsoft er nogle gange 'nærmeste omvej'
Avatar billede frem-ad Professor
17. april 2016 - 18:52 #8
Ja de har ikke fundet den røde tråd til og gøre det nemmere.