Avatar billede ibandersson Juniormester
02. april 2016 - 12:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem med program der køre INDEN man logger ind

Jeg var inde på nettet og lede efter et rense program, vupti, der var en der hed PC cleaner fra PCSOFTPRO.com. Jeg var noget mistroisk, der stod at man skulle trykke download og en lang forklaring på hvordan man brugte det program. Det var det der lurede mig, for da jeg har trykket kørte der næsten alle mulige programmer op, starter browser med tre faner oppe. næsten ligesom den film der hedder "Nettet". Min defender gik helt amok med malware og der blev installeret PC cleaner og disk rens, hvilket jeg ikke havde installeret. så besøgte vi lige en russisk torrent site. og der poppede alt muligt op. når jeg trak strømmen med det samme, og fik rens ud og slettet og kørt ccleaner og defender flere gange. nu er der kun en ting tilbage og der er når jeg starter op, kommer der "to skip disk checking, press any key in x seconds" x tæller ned. og det er FØR jeg logger ind.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. april 2016 - 14:20 #1
der er sket det, at harddisken af windows har fået besked på, at der er en fejl i indholdsfortegnelsen på disken. Så windows har sat en bit der forklarer, at den meget gerne vil køre programmet chkdsk igennem. Det skal du bare give den lov til. Der er undervejs 5 trin som tæller op, og derefter starter pc helt normalt.
Harddiske har 2 indholdsfortegnelser, og windows har opdaget, at de ikke er ens, så derfor skal chkdsk lige afgøre hvilken af de to, der skal rettes.
chkdsk kan tage lang tid hvis der også er fejl på disken - men normalen er under 15 minutter.
Avatar billede ibandersson Juniormester
02. april 2016 - 15:41 #2
ok så det er ikke det der lorte program som blev installeret fra PCSOFTPRO.com

Godt så prøver jeg lige og vender tilbage.

Hvis det virker sender du et svar og får poing.

hilsen Ib
Avatar billede ibandersson Juniormester
02. april 2016 - 16:00 #3
Yepsen det virkede tak for det.

Er du frisk på et andet spørgsmål ?
Eller skal jeg oprette en ny opgave ?

Det drejer sig om adminstrations password i en bios på en toshiba laptop.
Det er min bror der fik 9 laptop af forskellige slags fra sit arbejde.
Han havde windows logon til de fleste og har renset HD.
Der var denne ene han ikke kunne skifte boot rækkefølge på da der er pw på bios. Derfor fik jeg den med hjem og skulle se om jeg kunne få det løst, men det kunne jeg ikke. Jeg prøvede med forskellige programmer, men fordi den er sat til at boote på HD hver gang kan jeg jo hverken boote på diskette drev eller CD/DVD drevet.

jeg har skilt den ad og taget batteriet fra et døgns tid, men det var den da ligeglad med.

hilsen Ib
Avatar billede claes57 Ekspert
02. april 2016 - 16:28 #4
Normalt kan man finde en lille dims der skal trykkes på for at resette bios. Søg fx på youtube med modelnavn og evt 'reset bios' efter.
Ellers skriv data om pc her, og jeg ser på, om jeg kan finde en metode.
Avatar billede ibandersson Juniormester
03. april 2016 - 09:21 #5
Det er en Toshiba laptop Portege R500
Model nr PPR50E-00L047N5
Seriel nr 38068072H

Batteriet er en lille firkant med en ledning på som går til bundkortet.
Det er den jeg rent fysisk har haft taget af.

Når man starter laptoppen og trykker F1 kommer man ind i bios og kan se at der er 2 sider i bios, ligesom med nyere bios, hvor der bare er en maune linie foroven.

Der står i toppen 1/2, hvilket indikerer at der er en side 2, som man bare ikke kommer ind i.

Det er det jeg har prøvet uden held.

hilsen Ib
Avatar billede claes57 Ekspert
03. april 2016 - 09:50 #6
Den er kedelig... jf http://www.manualslib.com/manual/461447/Toshiba-Portege-R500.html?page=130
However, please note that the following items will not be affected in this instance:• Password• Hard Disk Drive Password• Security Controller• Fingerprint patterns

og https://forum.toshiba.eu/showthread.php?50382-Unable-to-access-BIOS-Portege-R500-PPR50E
The problem is that you will not be able to remove the BIOS password.
Only an Toshiba certified service provider can remove an unknown BIOS password!
So if you want to remove an unknown password you have to get in contact with an local ASP!

For at rette side2 data i bios skal du bruge Toshibas program til hardware konfiguration i windows.
Avatar billede ibandersson Juniormester
03. april 2016 - 11:53 #7
okey surt kurt, men tak for hjælpen så langt.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. april 2016 - 12:11 #8
klik lige et svar ind selv, så du kan lukke spg.
Avatar billede ibandersson Juniormester
03. april 2016 - 20:19 #9
svar