Avatar billede arnepedersen Forsker
19. marts 2016 - 09:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vindows 10

Jeg har sidste år opdateret til Windows 10 fra Windows 7 og det gik fint, men jeg har haft problemer lige siden.

Når min computer har været i brug et stykke tid, en halv til en time eller mere, så kan jeg ikke aktivere menuen fra vinduet nede til venstre. Og når jeg så får den slukket og tænder den igen er stort set alle mine ikoner på menulinjen væk.
Og jeg kan stadig ikke få menuen frem.

Den eneste måde jeg kan få computeren til at køre "normalt" igen er ved at tage strømmen og batteriet fra og derefter sætte strøm til igen.

Det er jeg ikke tilfreds med, derfor tror jeg min installation er gået galt da jeg installerede Win10. Jeg har den liggende på et USB stik.
Jeg vil meget gerne downloade en ny udgave og installere den. Hvordan gør jeg det.
Eller kan jeg reparere den fra nuværende udgave, altså således at jeg ikke skal slette den win 10 jeg har?
mvh. Arne
Avatar billede torben lind Forsker
19. marts 2016 - 10:40 #1
Hej arnepedersen.
Jeg har lige haft nogle problemer med min win10.Jeg smed mit usb stick i comp. med win10 og lod den boote op på usb,der kommer der efter en mulighed for at køre en rep. af win10,det gjorde jeg og nu virker mit win10 igen og jeg har alle mine filer og dokumenter.Dette er bare til en orientering.
Torben
Avatar billede claes57 Ekspert
19. marts 2016 - 11:23 #2
til en frisk version på usb
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
der er et program, der sætter usb op og henter win10 efter dit valg (typisk 64 bit).
Og derfra 'reparer' nuværende opsætning.
Avatar billede arnepedersen Forsker
19. marts 2016 - 13:19 #3
Tak Claes57(som har hjulpet mig mange gange)

Jeg har nu geninstalleret win 10 fra dit link, men kunne ikke finde ud af at downloade win 10 til USB eller til en DVD.

Kunne du ikke beskrive hvordan jeg gør det, så jeg senere kan gen installere derfra.
Jeg håber dog, at ved det jeg nu har gjort har fået rettet mit problem.
Mvh Arne
Avatar billede claes57 Ekspert
19. marts 2016 - 15:18 #4
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
der er en blå knap 'Download værktøjet nu' lidt nede. Det henter et program MediaCreationTool - kør det.

I det vises først licensbetingelser - accepter
Så spørges, om du vil opgradere denne computer nu, eller om du vil oprette installationsmedier... Og vi tager opret installationsmedier, klik så Næste.
Derefter vil den typisk vise en side med forvalg (dansk, Windows 10, 64bit). Hvis du fjerner hak i 'brug anbefalede indstillinger, så kan du skifte indstillinger. Klik Næste
Nu vælger du om det skal være til usb eller en iso-fil til brøænding på dvd. Det er op til dig - men nu skal du have dvd/usb klar.
Næste, og du kan tjekke om det rigtige drev er valgt

Så laver den resten af sig selv...
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. marts 2016 - 19:16 #5
Avatar billede arnepedersen Forsker
20. marts 2016 - 10:42 #6
Så nu har jeg downloaded den til DVD og installeret den herfra. Er nu spændt på om fejlen vender tilbage.
Lover at holde jer opdateret.
Tak til Claes57 og tak til Poko1 for linket.

Jeg lukker, og point til clas57.
får jeg et svar?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2016 - 13:08 #7
Ok, god påske hvis vi ikke skrives ved inden...